برگزاری سلسله نشست‌های «نسبت معنویت با علم و هنر جدید» در خانه حکمت اصفهان

مدیر اجرایی خانه حکمت اصفهان گفت: این خانه در راستای شناخت معنویت و نسبت آن با علوم، دوره‌ای با عنوان «سلسله نشست‌های نسبت معنویت با علم و هنر جدید» را طراحی کرده است که بر اساس علوم جدید از جمله هنر، جامعه‌شناسی و معماری وارد مفاهیمی می‌شود که در حوزه معنویت از اهمیت بالایی برخوردار است.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خانه حکمت اصفهان از اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ به همت شهرداری اصفهان و با همکاری جمعی از اساتید حوزه، دانشگاه و علاقه‌مندان به مسائل فلسفی تأسیس شد.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار این مجموعه تا امروز، کلاس‌ها، دوره‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌های مختلفی در حوزه‌های فلسفی از جمله فلسفه‌های غربی و اسلامی، فلسفه‌های مضاف همچون اخلاق، دین، علوم اجتماعی، روان‌شناسی و مباحث دیگر برگزار شده است.

مدیر اجرایی خانه حکمت اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه طی شش سال اخیر حدود ۳ هزار ساعت برنامه و کلاس آموزشی از سوی خانه حکمت برگزار شده و مورد استقبال علاقه‌مندان به مباحث عقلی در سطح شهر اصفهان و کشور قرار گرفته است.

برگزاری سلسله نشست‌های«نسبت معنویت با علم و هنر جدید» در خانه حکمت اصفهان

وی با بیان اینکه ۱۳۰ نفر از اساتید تراز اول کشور در حوزه فلسفه طی شش سال گذشته در این خانه، ارائه درس داشته‌اند، تأکید کرد: در همین راستا امسال نیز در حوزه معنویت ورود کردیم، چراکه در شرایط تحرک کشورهای در حال توسعه که از حالت سنتی به سمت مدرنیته در حرکت هستند، سنت‌ها و به‌تبع آن معنویت‌ها جابه‌جا می‌شود تا آنجا که معنویت‌های مدرن که دارای خصوصیات مختلفی است، جایگزین معنویت‌های گذشته می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: خانه حکمت اصفهان در راستای شناخت معنویت جدید و نسبت آن با علوم، دوره‌ای با عنوان سلسله نشست‌های نسبت معنویت با علم و هنر جدید را طراحی کرده است که بر اساس علوم جدید از جمله فیزیک، فلسفه، روان‌شناسی، هنر، جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی و معماری وارد چالش‌ها و مفاهیمی می‌شود که در حوزه معنویت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حضور و سخنرانی برخی اساتید در این حوزه به‌صورت ریشه‌ای و فلسفی، بتوانیم موضوع معنویت را در همه علوم بررسی کنیم.

مدیر اجرایی خانه حکمت اصفهان اظهار کرد: نیکلاس استون، معمار، نویسنده و طراح مساجد و بناهای اسلامی در شیکاگو، یکی از سخنرانان این دوره است که درباره معماری اسلامی، سنت و مدرنیته سخنرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهریار پیروزرام، مدرس و پژوهشگر هنر، طراح نقوش سنتی و خوشنویس، دیگر سخنران این نشست است که در این دوره به موضوع تفاوت‌های بنیادین دیدگاه سنتی و مدرن در باب هنر و زیبایی می‌پردازد.

محمدی با بیان اینکه زمان برگزاری این دوره، روزهای شنبه است، افزود: با توجه به اینکه سخنرانان جلسه روزهای هفدهم و بیست‌وچهارم تیرماه، خارج از کشور است، این نشست به‌صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندانی که تمایل دارند در این دوره شرکت کنند باید با شماره ۰۹۳۶۷۹۴۲۳۸۷ تماس برقرار کنند تا ضمن دریافت اطلاعات در کلاس‌ها ثبت‌نام شوند.

وی با بیان اینکه در پایان دوره برای شرکت‌کنندگان مدارک و گواهی معتبر صادر می‌شود، گفت: سلسله نشست‌های نسبت معنویت با علم و هنر جدید، با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و دانشکده ادبیات علوم انسانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 671996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.