اجرای ۳ پروژه شاخص در دستور کار مدیریت شهری اهواز قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان نهضت آسفالت، ساحل‌سازی کارون و ورودی‌های شهر پروژه‌های شاخص اهواز در سال ۱۴۰۲ است، گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح جزئی از شاخص‌های توسعه شهری و نیاز کلان‌شهر اهواز است و احداث تقاطع غیرهمسطح جمهوری اسلامی سبب روان‌سازی ترافیک در یکی از پرترددترین مناطق شهر می‌شود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به روند توسعه در حوزه جمعیتی و مسائل مختلف کلان‌شهرها، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در راستای روان کردن ترافیک یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه تقاطع‌های غیرهمسطح در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش ترافیک مؤثر است، افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری اسلامی یک ضرورت است که علاوه بر کاهش ترافیک خیابان جمهوری که یکی از شریان‌های اصلی، پرتردد و پرترافیک اهواز است، تأثیر بسزایی در کاهش آلایندگی، مصرف سوخت و ایجاد آرامش روانی برای شهروندان خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه برنامه‌ریزی و اقدامات مطالعاتی این تقاطع انجام شده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر، مقرر شد کلنگ‌زنی جدیدی انجام نشود، مگر اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام و بر زمین مانده تکمیل شود. با تلاش مدیریت شهری ۸۰ درصد این پروژه‌ها به سرعت انجام شد و علاوه بر تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی، سطح چهارم تقاطع شهید کجباف نیز در مراحل پایانی خود قرار داد و تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمودی با بیان اینکه اهواز ۱۰ میلیون مترمربع آسفالت نیاز دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری اهواز سال ۱۴۰۲ سه پروژه شاخص دارد، نخستین طرح نهضت بزرگ آسفالت است که باید تلاش کنیم تا منابع آن تأمین شود، برای این اقدام ۳.۵ میلیون مترمربع آسفالت برای امسال پیش‌بینی شده است که سه برابر سال گذشته خواهد بود و اگر بتوانیم هر سال با حمایت و تأمین منابع این میزان عملیات آسفالت داشته باشیم تا سه سال آینده وضعیت آسفالت اهواز به حالت مطلوب می‌رسد.

وی اضافه کرد: ساحل‌سازی کارون دومین پروژه شاخص اهواز است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، با رایزنی‌هایی که انجام شده است بخشی از این کار را بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) انجام خواهد داد و کلنگ‌زنی این پروژه هفته آینده انجام خواهد شد، در این طرح ۳۰ هکتار از ساحل کارون در پهنه شرقی و غربی بهسازی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بهبود وضعیت ورودی‌های شهر اهواز سومین پروژه شاخص امسال و یک مطالبه همگانی است، باید تلاش کنیم اهواز برای میزبانی از زائران پیاده‌روی اربعین آماده شود، بر این اساس کلنگ‌زنی این پروژه طی هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

محمودی با اشاره به خرید ۵۰ دستگاه ون و پیش‌بینی نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی اضافه کرد: در حوزه حمل‌ونقل شهری نیز اقدامات خوبی انجام شده که نسبت به دوره‌های قبل بی‌نظیر بوده است و امیدواریم با همت و حمایت مدیران استانی به ثمر بنشیند.

وی گفت: اسفندماه سال گذشته با تأمین منابع، ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شد، اما تاکنون تنها ۴۲ دستگاه وارد اهواز شده است. چنانچه اتوبوس‌های اهواز تحویل داده شود، برای پیاده‌روی اربعین نیازمند ورود اتوبوس از سایر شهرها نخواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: ابتدای امسال یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به اهواز پرداخت شد، هرچند مطالبه ما حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است، اما به‌طور کلی اقدامات خوبی انجام شده است و نیازمند حمایت، همدلی و انسجام هستیم تا همه کنار هم قرار گیریم و با حمایت دولت پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 671876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.