شاخص‌های کارنامه پرورشی دانش‌آموزان شامل چه مواردی است؟

از ابتدای سال تحصیلی جاری، فرآیند ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی و اجرای مهم‌ترین فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در بستر سامانه یکپارچه وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدور کارنامه فرهنگی و پرورشی، یکی از مهم‌ترین مطالبات عمومی مسئولان آموزش و پرورش، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فعالان تربیتی بوده که بعد از چندین ماه تلاش و اندیشه‌ورزی در بستر سامانه یکپارچه وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد.

از ابتدای سال تحصیلی جاری، فرآیند ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی و اجرای مهم‌ترین فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان، مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات پرسش مهر، گروه‌های سازمان دانش‌آموزی، جشنواره تجارب برتر تربیتی، ثبت امام جماعت، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و ثبت اطلاعات کتابخانه مدارس در قالب سامانه «نورینو» آغاز شده است.

با توجه به اتصال این سامانه به پایگاه داده وزارت آموزش و پرورش، تمام کنش‌ها و فعالیت‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان، مدیران مدارس از ابتدای سال تحصیلی جمع‌آوری شده و اکنون در قالب یک کارنامه پرورشی قابل نمایش و ارائه است.

با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته، در نظر است که همه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس از جمله اردو، جشنواره‌ها، اوقات فراغت در قالب این سامانه جانمایی شود و دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران مدارس بابت تمام فعالیت‌ها و کنش‌های تربیتی خودشان متناسب با ضریب اهمیت موضوعات امتیاز دریافت کنند و در طول دوران تحصیل در پرونده پرورشی آنان ثبت شود.

بر اساس اطلاعات مندرج در این سامانه، امتیاز و کارنامه مدارس سراسر کشور بر حسب عملکرد تربیتی دانش‌آموزان آن مدارس به صورت نموداری و مقایسه‌ای قابل استخراج است و در حال حاضر امکان مشاهده رتبه عملکرد پرورشی تمام مدارس در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

افزایش شاخص‌های کارنامه پرورشی دانش‌آموزان

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کارنامه پرورشی هر دانش‌آموز و مدرسه به صورت مجزا در سامانه نورینو از طریق پورتال یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir قابل مشاهده است، اظهار کرد: این معاونت در صدد است شاخص‌های این کارنامه را به سمت کیفی سازی و استانداردسازی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه دنبال این هستیم که شاخص‌های این کارنامه را افزایش داده و به سمت کیفی‌سازی و استانداردسازی پیش ببریم، افزود: در حال حاضر نماز جماعت مدارس، شرکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن در ۱۰ رشته، شرکت دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی در ده‌ها رشته، ثبت تجارب تربیتی معلمان و مربیان مدرسه و عضویت در سازمان دانش‌آموزی از جمله شاخص‌هایی بوده که در نورینو ثبت شده است، همچنین برای فصل تابستان نیز شاخص اوقات فراغت به این شاخص‌ها اضافه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در واقع کارنامه پرورشی برای مدرسه به طور جداگانه و برای دانش‌آموز نیز جداگانه در سامانه نورینو ایجاد می‌شود و قابل رؤیت است و دانش‌آموز، مدرسه و معلم باید کنشگری خود را انجام دهند تا نمره بگیرند.

کد خبر 671716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.