سهم ۴۵ درصدی رانندگان مبتدی و بی‌مهارت در تصادفات راه‌های برون‌شهری

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگان مبتدی و بی‌مهارت سهم ۴۵ درصدی در تصادفات راه‌های برون‌شهری استان دارند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی انجام شده در خصوص تصادفات نشان می‌دهد رانندگان مبتدی و بدون مهارت، سهم ۴۵ درصد از تصادفات راه‌های برون‌شهری استان را از ابتدای تیرماه تاکنون به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بیشتر رانندگان مبتدی و بدون مهارت، رانندگانی هستند که در سال اول اخذ گواهینامه و با وجود داشتن ممنوعیت و محدودیت‌هایی برای رانندگی به خصوص در جاده‌های برون‌شهری، به محض دریافت گواهینامه، بدون داشتن تجربه رانندگی در راه‌های برون‌شهری، اقدام به رانندگی می‌کنند و این موضوع منجر به تصادف و جان باختن راننده یا سرنشینان خودرو می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: رانندگان مبتدی، بی‌تجربه، بدون مهارت رانندگی و به خصوص دارندگان گواهینامه جدیدالصدور پایه سوم، ممنوعیت و محدودیت‌های اعلام شده را در نظر داشته و در صورتی که تجربه رانندگی در راه‌های برون‌شهری را ندارند، تا کسب مهارت‌های لازم برای رانندگی در این راه‌ها، از رانندگی خودداری کنند.

کد خبر 671702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.