شهرداری‌های کوچک در خراسان رضوی برای ارائه خدمات شهری بهتر نیازمند توجه هستند

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: شهرداری‌های کوچک خراسان رضوی برای ارائه خدمات شهری بهتر به شهروندان نیازمند توجه جدی مسئولان استانی و کشوری هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی‌الرضا حاجی بگلو در جمع رئیس، اعضای شورای اسلامی و شهردار گلمکان به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: نبود اعتبار از یک طرف و کمبود درآمدهای محلی از طرف دیگر خدمات‌رسانی به شهروندان را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: هم اینک شهرداری‌ها برای امور خود با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و باید به فکر درآمد پایدار باشند و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی درباره پیشنهاد اعضای شورای اسلامی مبنی بر درج نام گلمکان در تابلوهای اطلاع‌رسانی شهری خروجی مشهد به سمت چناران و واگذاری المان‌های شهری به شهرداری گلمکان قول مساعد داد.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: گلمکان مکمل بخش گردشگری مشهد و نیازمند توجه است.

حمیدرضا نظام‌خواه، شهردار گلمکان با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها از نبود درآمدهای پایدار رنج می‌برند، تصریح کرد: باید از ظرفیت شهرداری‌های بزرگ از جمله مشهد در معرفی و توسعه گردشگری گلمکان بهره گرفته شود.

رضا ضمیری عضو شورای اسلامی شهر گلمکان نیز خواستار تجدید نظر دوباره در اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها شد.

وی ادامه داد: اصلاحیه این ماده قانونی می‌تواند زمینه ساخت‌وسازها در حریم شهر را تسهیل کند.

در ادامه فرشاد عابدی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر گلمکان خاطرنشان کرد: مسیر ۱۸ کیلومتری گلمکان تا چشمه سبز گلمکان شرایط ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و توریستی دارد.

کد خبر 671688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.