ضرورت تبیین پیام غدیر برای جهان امروز

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: متاسفانه مردم عید غدیر و ولایت را قدر ندانستند و قدر ولایت و امامت و جانشینی پیامبر را پاس نداشتند و فراموش کردند؛ از همین رو عاشورا سومین روز بزرگ در تاریخ اسلام است که حادث شد.

حجت الاسلام رحمت‌الله صادقی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: معبود متعال محور عالم هستی را بر پایه ولایت قرار داده و در آیات مختلف قرآن مجید به ولایت و در دیگر آیات نورانی این کتاب آسمانی نیز به تبعیت از ولایت، اشاره کرده است.

به گفته وی، در دین مبین اسلام چهار روز تاریخی و مهم وجود دارد که عید مبعث روز تولد اسلام محسوب می‌شود. پیامبر اسلام (ص) پس از این روز بود که تسلیم را به مقاومت، ذلت و خواری را به عزت و مجاهدت، تنبلی و رخوت را به تلاش و ناهنجاری و بی‌عفتی را به حیا و عفت تبدیل و ترویج کردند و ۲۳ سال در این مسیر مجاهدت کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، خاطر نشان کرد: اسلام نوپا که توسط پیامبر اسلام متولد شد باید توسعه می‌یافت و حفظ می‌شد، این مهم در روز غدیر که دومین روز است انجام شد و با معرفی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) رقم خورد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مردم عید غدیر و ولایت را قدر ندانستند و قدر ولایت و امامت و جانشینی پیامبر را پاس نداشتند و فراموش کردند؛ از همین رو عاشورا سومین روز بزرگ در تاریخ اسلام است.

صادقی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) قیام کردند و بار دیگر اسلامی که تحریف و به نوعی وارونه شده بود را با اهدای جان مبارکشان زنده و احیا کردند. در واقع با خون امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان بود که اسلام بار دیگر زنده شد و این تاریخ تا انقلاب اسلامی ادامه یافت. انقلابی الهی و مردمی که زمینه ساز ظهور وجود قدسی امام زمان (عج) است

وی چهارمین روز مهم در تاریخ اسلام را روز ظهور حضرت حجت برشمرد و گفت: در آن روز با عظمت، اسلام عزیز و جاودانه به شکل علنی به همه معرفی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه اصفهان تاکید کرد: در این برهه تاریخی که همه دشمنان می‌کوشند واقعیات دین مبین را محور کنند و اسلام را خشن و اسلامی که به درد جوان و نوجوان نمی‌خورد را به مردم معرفی می‌کنند وظیفه همه ما خطیر و سنگین است.

وی ادامه داد: همه تلاش و همت ما باید بر این باشد که اسلام علوی و فاطمی را معرفی کنیم چرا که اگر پیام غدیر را خوب زنده نگه داریم و ولایت را معرفی کنیم عاشورایی پیش نمی‌آید.

به گفته صادقی، در این سال‌ها خودمان هم بیشتر برای عاشورا و تاسوعا مایه گذاشته‌ایم که البته اقدام شایسته‌ای است، اما برای غدیر اینگونه پررنگ نیست در صورتی که ائمه اطهار برای پاسداشت و بزرگداشت غدیر اهمیت و ارزشی مضاعف قائل بودند.

وی تصریح کرد: اگر ما هم علی (ع) و ولایت را رها کردیم مانند اصحاب و حضرت موسی (ع) که جانشین او را رها کردند و به گوساله سامری روی آوردند خواهیم شد. بنابراین تببین غدیر و اهمیت و ارزش آن بر نخبگان و عالمان و بزرگان امری واجب و بر اقشار مختلف نیز بزرگداشت هر چه بهتر این عید بزرگ توصیه و تاکید شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان گفت: نبی مکرم اسلام در حجة الوداع در کنار برکه غدیر در حضور ۱۲۰ هزار مسلمان از سفر حج ابراهیمی برگشته بر فراز منبری از جهاز شتران دست علی بن ابیطالب، امیرالمومنین را بالا برد و با صدای بلند امر الهی را ابلاغ کرد و فرمود: مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ که همین فراز نورانی از اهمیت ابلاغ پیام الهی توسط خاتم الانبیا حکایت می‌کند.

کد خبر 671662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.