نشست مشترک شورای هیئات مذهبی با شهردار اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به همراه اعضای شورای هیئات مذهبی در نشستی دوساعته با شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، پیرامون برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ماه محرم در این کلان‌شهر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در ابتدای این جلسه با اظهار خرسندی از برگزاری این نشست اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری اصفهان در سال جاری، شناسایی نقاط تاریک شهر در ایام‌الله و مناسبت‌های ملی و مذهبی است؛ برای این منظور، در بودجه سال جاری، عدد قابل توجهی پیش‌بینی شده است تا این نقاط تاریک با همکاری هیئات مذهبی و اقشار متدین و دغدغه‌مند در قالب معرفی زمین، احداث مسجد و مرکز فرهنگی و سایر مساعدت‌ها به نوعی روشن و نورانی شود.

وی با اعلام آمادگی شهرداری اصفهان برای تسهیل درخواست‌های مردمی افزود: نقش مؤثر مردم را باور داریم و به همین جهت یکی از دغدغه‌های ما توجه به بازار اصفهان و حفظ هویت تاریخی و ارزشمند آن توسط خود مردم و بازاریان است.

شهردار اصفهان فعالیت‌های مختلف این نهاد در بزرگداشت مناسبت‌های مهم به‌خصوص ایام مبارک عید غدیر و دهه ولایت را یادآور شد و تصریح کرد: بخش‌های مختلف شهرداری به‌ویژه معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدمات شهری، سازمان‌های اتوبوسرانی، زیباسازی و آتش‌نشانی و ادارات کل ارتباطات و پیشگیری و رفع تخلفات شهری به عنوان مجموعه‌هایی که مستقیم باید امور مربوط به درخواست‌ها را رفع کنند، امروز با آمادگی کامل در خدمت هیئات مذهبی هستند.

نشست مشترک شورای هیئات مذهبی با شهردار اصفهان

حضور مؤثر مدیریت شهری در تمام رویدادهای مذهبی و دینی

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در سخنانی برگزاری این نشست را بسیار ارزشمند و برای اولین بار برشمرد و با تقدیر ویژه از تعامل و همکاری همه‌جانبه بخش‌های مختلف شهرداری با این سازمان در برگزاری باشکوه مراسم، جلسات و نشست‌های مذهبی و دینی گفت: همانطور که شهرداری معتقد به تسهیل‌گری امور و سپردن کار به خود مردم است، این سازمان نیز با اعتقاد راسخ به این دیدگاه، طی یک‌سال گذشته سعی کرده است نقش قشرهای مختلف مردم به‌ویژه هیئات مذهبی را در برگزاری مناسبت‌ها پررنگ کند.

وی با تاکید بر حضور مؤثر مدیریت شهری در تمام رویدادهای مذهبی و دینی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های محوری سازمان تبلیغات، ارائه آموزش‌های لازم به هیئات مذهبی در بخش‌های مختلف از جمله مباحث مرتبط با شهرداری است.

در ادامه این نشست چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

نشست مشترک شورای هیئات مذهبی با شهردار اصفهان

سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اهمیت آموزش مباحث شهری در بخش‌های ترافیکی، ایمنی، پسماند، زیباسازی و فنی از آمادگی شهرداری اصفهان برای آموزش هیئات خبر داد.

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نظر گرفتن تبعات ترافیکی در برگزاری برنامه‌های مذهبی و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان با نقش دهی به این قشر را دو موضوع مهم و اساسی در برگزاری جلسات دانست.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنان کوتاهی بر توجه ویژه هیئات مذهبی به محله‌های جنوب غرب اصفهان به‌ویژه شهرک‌های جدیدالاحداث تاکید کرد و گفت: یکی از سنت‌های حسنه ایام مبارک عید غدیر، سنت احترام به سادات است که رو به فراموشی است و هیئات می‌توانند در احیای این سنت زیبا نقش‌آفرین باشند.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر هم‌افزایی و بین مدیریت شهری و مسئولان هیئات خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی باعث خلق صحنه‌های بی‌بدیل در رویدادهای غدیر امسال در اصفهان شد.

نشست مشترک شورای هیئات مذهبی با شهردار اصفهان

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر توجه ویژه هیئات مذهبی به بازار بزرگ و تاریخی اصفهان تاکید کرد و گفت: دسته‌بندی و شناسایی مشکلات این محل مهم و استراتژیک در این مرکز انجام و در قالب بسته پیشنهادی به استاندار ارائه شده است تا با مشارکت سایر دستگاه‌ها، هیئت امنای بازار با اساسنامه مشخص و مدون تشکیل شود.

در ادامه جلسه، اعضای شورای هیئات مذهبی شهر اصفهان در سخنان کوتاهی بعضی درخواست‌ها و دغدغه‌های خود برای ایام ماه محرم را برشمردند و در ادامه تعدادی از مدیران شهری به بیان فعالیت‌های حوزه خود در بزرگداشت مناسبت‌های دینی و مذهبی پرداختند.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت ستاد آذین‌بندی شهرداری اظهار کرد: در ایام فرخنده دهه ولایت بیش از ۲۰۰ هزار متر ریسه پارچه‌ای در معابر و گذرگاه‌های کلان‌شهر اصفهان نصب شد که نیمی از این مقدار با مشارکت هیئات و همراهی مدیریت شهری بوده است.

وی با اشاره به انجام اقداماتی همچون نصب دو هزار پرچم در معابر شهری، ۳۰ نماد محرابی و تجهیز سازه‌های شیشه‌ای با شعار «بگو یا علی»، راه‌اندازی پویش «فقط به عشق علی» با مشارکت کسبه و اصناف اصفهان و صدور مجوز برای حدود ۲۰۰ موکب تصریح کرد: تمام موکب‌داران برای رعایت نظافت اطراف موکب و تفکیک پسماند آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تابلوی دوستدار محیط زیست به همراه مخزن و پلاستیک زباله به آن‌ها تخصیص پیدا کرد.

نشست مشترک شورای هیئات مذهبی با شهردار اصفهان

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان‌ گفت: برای ایام عید غدیر حدود ۵۰۰ برنامه در سطح مناطق پیش‌بینی شده و در حال اجرا است و حدود ۶۰۰ مرکز مردمی نیز مورد حمایت شهرداری قرار گرفته است.

وی برگزاری رویدادها ورزشی در زورخانه‌های سطح شهر و مشارکت در جشن‌های و جلسات ترکیبی و تبلیغی را از دیگر برنامه‌های این معاونت در راستای تحقق فرموده مقام معظم رهبری برای تحقق جهاد تبیین اعلام کرد.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز از آمادگی کامل این سازمان برای ارائه خدمت به عزاداران حسینی در شب‌های ماه محرم در قاب ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری خبر داد و گفت: به نوعی برنامه‌ریزی شده است که در ساعت پیک، خللی در استفاده شهروندان از خدمات اتوبوسرانی ایجاد نشود، ضمن آن که هیئات مذهبی بتوانند با رضایتمندی کامل به اجرای برنامه‌های خود بپردازند.

نشست مشترک شورای هیئات مذهبی با شهردار اصفهان

در ادامه این جلسه آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، روح‌الله ابوطالبی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان و محمدعلی خبوشانی نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئات مذهبی نیز بعضی اقدامات حوزه خود را برشمردند.

کد خبر 671370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.