خطه طلایی ایران آماده میزبانی از جشن بزرگ عید غدیر است

شهردار زرین‌شهر گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت، معابر شهر، پل تقاطع امام حسین(ع)، میدان ورودی شهر و میدان انقلاب با استفاده از پرچم‌های مناسبتی، کتیبه‌های طولی و ریسه رنگی آذین‌بندی شده و فضای شهر آماده برگزاری عید غدیر خم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع شهروندان با بیان اینکه واقعه غدیر خم اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی را به نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: اهمیت روز عید غدیر به این دلیل است که ابلاغ و اجرای دستور الهی توسط پیامبر در این روز انجام می‌شود و اثبات ولایت و امامت علی (ع) اتفاق می‌افتد، بر همین اساس واقعه غدیر پیام‌آور استمرار حکومت الهی در جهان است.

وی افزود: عید غدیرخم فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه ولایت و امامت در جامعه به ویژه میان نسل جوانان به‌شمار می‌آید و چنین ظرفیتی را می‌توان دیپلماسی فرهنگی دانست، چراکه این واقعه عظیم تبیین کننده مدل و الگوی اسلام در رهبری و هدایت بشریت است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: همزمان با دهه ولایت و امامت، معابر شهر، پل تقاطع امام حسین (ع)، میدان ورودی شهر و میدان انقلاب با استفاده از پرچم‌های مناسبتی، کتیبه‌های طولی و ریسه رنگی آذین‌بندی شده و فضای شهر آماده برگزاری عید غدیرخم شده است.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به اجرای ویژه برنامه نورافشانی در شب عید غدیر، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بعد از ظهر _ پنج‌شنبه پانزدهم خردادماه _ گروه‌های مردمی متشکل از هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات قرآنی و فرهنگی قرار است به صورت منظم و سازمان‌دهی شده به ارائه برنامه‌ها و خدمات خود به شهروندان بپردازند و شهرداری در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای این ویژه برنامه مهیا کند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری زرین‌شهر همراهی با مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در جامعه اسلامی است.

شهردار زرین‌شهر تاکید کرد: مساجد نقش مهمی در تقویت فرهنگ دینی دارند، بر همین اساس ایجاد وحدت، تعامل و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های مذهبی مورد توجه مدیریت شهری است و بر همین اساس مشارکت در برگزاری هرچه بهتر جشن‌های دهه ولایت و امامت که در مساجد و هیئت‌های مذهبی در سطح محلات شهر برپا می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیلی‌احمدی گفت: با توجه به اینکه شهروندان خطه طلایی ایران مردمانی متدین، ولایت‌مدار و انقلابی هستند با همت بالای مسئولان و مشارکت همگانی شهروندان، در راستای خدمت به شهروندان و افزایش نشاط اجتماعی آنها، تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های مذهبی شهر به‌کار خواهیم گرفت.

کد خبر 671579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.