برپایی بیش از ۲۰۰ جشن غدیر در کاشان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر، بالغ بر ۲۰۰ شادپیمایی و جشن‌های خیابانی با حضور گسترده مردم در سطح کاشان برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با بزرگترین عید ولایت و امامت بالِغ بر ۲۰۰ برنامه فرهنگی و جشن شادیانه در کاشان بر پا می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که قرار است در کاشان اجرایی شود، مراسم عمامه‌گذاری در حوزه‌های علمیه و برگزاری جشن ۱۵ هزار نفری مردم کاشان همزمان با عید غدیر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان گفت: بعد از ظهر روز پنجشنبه همزمان با عید غدیر، شادپیمایی و جشن خیابانی در چهار منطقه کاشان از جمله راوند، فین، بلوار نماز و پکوک به سمت حرم ولی بن موسی (ع) همراه با شادخوانی برگزار می‌شود و در این مسیر موکب‌ها از مردم پذیرایی می‌کنند. بیش از ۲۰۰ موکب و هیئت در این جشن از مردم پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های متعدد تصریح کرد: جشن غدیر و ولایت در نقاط مختلف شهر و پارک‌های پرجمعیت این شهر از جمله پارک آیت‌الله مدنی، از شب گذشته شروع شده و تا جمعه شب ادامه دارد که با حضور مهمانان به‌نام از سراسر کشور و مردم ولایی و دوستدار اهل‌بیت (ع) مزین شده است.

بصیرتی ادامه داد: تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰ هزار اطعام علوی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت و امامت کاشان اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سنت دیدار با خانواده سادات در منطقه کاشان افزود: با توجه به اینکه در روز عید غدیر صدها هزار نفر از مردم منطقه کاشان به دیدن سادات منطقه می‌روند و این رسم دیرینه دیدار با خانواده‌های سادات از دیرباز مخصوص منطقه کاشان است، تلاش می‌کنیم تا این آئین پسندیده در میراث ناملموس منطقه ثبت شود.

کد خبر 671730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.