منچستر، بدترین شهر حمل‌ونقل اروپا معرفی شد

منچستر انگلستان به عنوان بدترین منطقه اروپایی از نظر حمل‌ونقل سبز و پاک معرفی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپین شهرهای پاک بریتانیا، منچستر را به عنوان بدترین منطقه اروپایی از نظر حمل‌ونقل سبز و پاک معرفی کرده است. این شهر به دلیل داشتن تعداد ناچیزی ماشین برقی، ۳۵ اتوبوس برقی و زیرساخت ضعیف شارژ خودروهای برقی و فقط ۰.۷ دوچرخه یا اسکوتر به ازای هر هزار نفر، در این زمینه وضعیت بدی دارد.

با این حال، یکی از مناطق این شهر با نام سالفورد، یکی از ۵۰ منطقه در بریتانیا است که طرح‌های اسکوتر الکترونیکی در زمینه حمل‌ونقل‬ در آن فعال است. در طول دوره آزمایشی، افراد می‌توانند اسکوترهایی با محدودیت سرعت که توسط شرکت‌هایی مانند Lime اداره و ردیابی می‏‌شوند را سوار شوند، اما اسکوترهای الکترونیکی خصوصی، با وجود فروش گسترده، مجاز نیستند.

به‌تازگی نیز اعلام شده است که از میان هزار ناوگان دوچرخه واقع شده در منچستر بزرگ، ۵۶۴ مورد از آن‌ها غیرفعال هستند که دلیل اصلی آن خسارات عمدی وارد شده است. سازمان حمل‌ونقل منچستر بزرگ پذیرفته است که وضعیت حمل‌ونقل عمومی باید بهتر باشد، اما مقایسه منطقه بزرگ منچستر با شهرهای کوچک نیز ناعادلانه است.

منچستر بدترین شهر حمل‌ونقل اروپا معرفی شد

علاوه بر این، کمیته ویژه تغییرات آب‌وهوایی به‌تازگی اعلام کرده است که اقدامات دولت به‌طور نگران‌کننده‌ای کند است، به‌طوری که ۲۳ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای حمل‌ونقل بریتانیا از خودروها، ون‌ها و وسایل نقلیه سنگین ناشی می‌شود. این سازمان توصیه کرده است که لازم است دوسوم انتشار گازهای گلخانه‌ای قبل از سال ۲۰۳۵ میلادی کاهش پیدا کند. به این منظور، باید از وسایل حمل‌ونقل بدون آلایندگی، حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه استفاده کرد.

به گفته رئیس کمپین شهرهای پاک بریتانیا، عملکرد ضعیف شهرهای بریتانیا در رتبه‌بندی انجام شده تا حدودی به دلیل متوقف کردن عرضه اسکوترهای الکترونیکی است. به نظر می‌رسد که طرح کربن‌زدایی مسیری بلندپروازانه و مشخص شده را برای ایجاد آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر ارائه می‌کند. دولت دو میلیارد پوند در زمینه استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است.

منچستر بدترین شهر حمل‌ونقل اروپا معرفی شد

کد خبر 671575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.