ابلاغ بخش فیلم‌های استانی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: تدوین بخش فیلم‌های استانی به‌صورت جداگانه در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به مسئولان برگزارکننده جشنواره ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد خزاعی امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در نشستی با سینماگران استان اصفهان، اظهار کرد: من برخاسته از شهرستانم و تلاش کردم بتوانم شرایطی را فراهم کنم که بی‌مهری به شهرستان‌ها را کاهش دهم. نکاتی که توسط سینماگران استان اصفهان مطرح شد شامل اختیارات قانونی، امکانات و تجهیزات، حمایت در استان و حواشی مانند مالیات بوده است.

اهمیت سازمان سینمایی کشور به استان‌ها

وی افزود: اکنون در سازمان سینمایی، مدیران امور استان‌ها تعیین شده که نشان‌دهنده توجه جدی این سازمان به استان‌ها است. نمی‌گویم تمام مشکلات استان‌ها را رفع می‌کنیم، اما حداقل می‌توان درصدی از آن را حل کرد. سعی خواهم کرد عدالت‌محوری را محقق و امکانات در سراسر کشور توزیع شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ایران با بالغ بر چهارهزار جایزه بین‌المللی در حوزه سینما هنوز نتوانسته وارد بازار اقتصاد جهانی شود. بیش از ۲۰۰ شهرستان در کشور با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، سینما ندارد.

تدوین طرحی برای توسعه سینماهای کشور

وی اضافه کرد: در زمینه توسعه سالن‌های سینما مشکلات فراوانی داریم. برای تأمین زیرساخت سینما در کشور طرحی تدوین شد که براساس آن وعده دادم در پایان چهار سال دولت بتوان یک‌هزار سالن سینما در کشور احداث کرد. تاکنون ۲۵۰ سالن سینما در سراسر کشور در این مدت ساخته شده است. تا پایان شهریورماه نیز ۵۰ سالن سینمای دیگر در مناطق محروم احیا خواهد شد.

خزاعی ادامه داد: ۱۸۰ میلیارد تومان در شورای عالی سینما مصوب شد که به کمک آن تجهیزات لازم برای دفاتر سینمای جوان استان‌ها تأمین خواهد شد. توجه جدی به هنرمندان در جشنواره‌های سازمان سینمایی نیز در دستور کار بوده و در این راستا قرار شد هنرمندان فعال شناخته شده حوزه فیلم کوتاه در جشنواره‌ها حضور داشته باشند.

وی گفت: جریان مهر سینمای ایران، روز ملی سینما با جدیت بیشتری برگزار شد تا از هنرمندان استانی فعال تقدیر شود. امسال برای اولین بار سینمای جوان سهمیه ساخت پنج فیلم سینمایی را دریافت کرده است.

تدوین طرحی برای دریافت کارت تهیه‌کنندگی حرفه‌ای

رئیس سازمان سینمایی کشور اضافه کرد: طرحی برای تهیه‌کنندگان استان‌ها تدوین شده است و از ظرفیت، تجربه و ارتباطات این تهیه‌کنندگان حمایت خواهد شد. تهیه‌کننده و کارگردانان استانی به رسمیت شناخته خواهند شد که موظف‌اند سالانه حداقل دو فیلم سینمایی براساس دغدغه‌های استانی و با استفاده از ظرفیت‌های استانی تهیه کنند. پس از تأیید این فیلم‌ها این افراد کارت تهیه‌کنندگی حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: درست است که سینماگران در جشنواره‌های استانی همچون جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان سهمی ندارند، اما کارکرد اصلی این جشنواره ایجاد برندینگ برای استان اصفهان است. تدوین بخش فیلم‌های استانی به‌صورت جداگانه در جشنواره فیلم کودک به مسئولان برگزارکننده جشنواره ابلاغ شده است.

خزاعی گفت: از اعتباری مالی که شهرداری اصفهان در این جشنواره هزینه می‌کند می‌توان بخشی از آن را به سینماگران استان اختصاص داد، به‌طوری که سهم اصفهان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان مشخص شود.

ثبت‌نام ۵۰۰ نفر در شورای فیلم‌اولی‌های فارابی

وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت خود در سازمان سینمایی به دنبال شکستن مافیا و انحصار بودم. در همین راستا انحصار کارگردان اولی شکسته شد. در شورای فیلم‌اولی‌های فارابی ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این بین ۸۵ نفر انتخاب و پروانه کارگردان اولی را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: شورای پروانه نمایش امروز بدون در نظر گرفتن موقعیت افراد برای صدور پروانه و تنها با ارائه فیلمنامه کامل، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد. در راستای بهبود وضعیت سینما تلاش‌هایی انجام گرفته است.

صندوق هنر پیگیر وضعیت بیماران سرطانی و بازنشستگان است

وی گفت: صندوق هنر کمبود بودجه دارد، اما وزیر ارشاد با جدیت به دنبال جبران کمبود بودجه‌های این صندوق و افزایش خدمات بیمه‌ای است. هر زمان احساس شود می‌توان به هنرمندان کمک کرد این کار را انجام می‌دهیم. صندوق هنر پیگیر وضعیت بیماران سرطانی و بازنشستگان است.

خزاعی اضافه کرد: در یک ماه گذشته از بیش از ۲۰ هنرمند بیمار سرطانی بازدید کردیم. صندوق هنر پشتوانه خوبی برای هنرمندان است. در یک یا دو سال آینده برای مسکن هنرمندان در استان‌ها اقدامات جدی انجام خواهد شد و مسکن با شرایطی ویژه به هنرمندان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز توافق خوبی در پنج زمینه با استاندار اصفهان امضا شد که شامل مواردی همچون تولید فیلم سینمایی، تخصیص اعتبار در حوزه فیلم کوتاه و مستند، زیرساخت‌ها و تجهیز سالن‌های سینمایی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: براین اساس مقرر شد برای ساخت یک فیلم سینمایی در استان اصفهان سازمان سینمایی و استانداری اصفهان به‌صورت مشترک بودجه تأمین کنند.

کد خبر 671562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.