تاثیر فرهنگ‌سازی بر کاهش تبعات و هزینه‌های حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به تبعات و هزینه‌هایی که حوادث رانندگی بر جامعه تحمیل می‌کند، بر نقش مؤثر آموزش شهروندان در جهت کاهش تصادفات رانندگی تأکید کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حوادث رانندگی در ابعاد انسانی، هر ساله باعث می‌شوند که هزاران مورد مرگ، قطع عضو و آسیب دیدگی‌های جزئی و شدید رخ دهد، هزاران نفر شغل خود را از دست بدهند و اختلال در زندگی روزمره، زندگی خانوادگی، موارد بی‌شماری از درد و ناراحتی برای رانندگان و خانواده آنها به وجود آید.

وی افزود: حوادث رانندگی در ابعاد اقتصادی، همه ساله زیان‌های مالی بسیار بالایی به همراه دارد و این سرمایه ملی از جیب همگان پرداخت خواهد شد. کارشناسان بر این باور هستند که عوامل انسانی، نقش بسیار مهمی در بروز عوامل زیان‌بار ناشی از رانندگی دارد و اصلاح رفتارهای وی در عرصه‌های مختلف می‌تواند در بهبود امور مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده می‌توان نتیجه گرفت که آموزش صحیح به رانندگان و ارتقای آگاهی آنها نسبت به مقررات، چگونگی استفاده بهینه از وسایل نقلیه و جاده و برگزاری کلاس‌ها و همایش‌ها برای رانندگان به ویژه ارائه آموزش‌ها به متقاضیان دریافت گواهی‌نامه در کسب مهارت‌ها، هوشیاری و آشنایی آنها با قوانین عبور و مرور بسیار مؤثر است و می‌تواند در کاهش ضایعات، حوادث و تصادفات رانندگی و نجات جان انسان‌ها نقش عمده‌ای داشته باشد.

کد خبر 671501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.