شناسایی ۲۱ نقطه خطرآفرین در سواحل شهرستان آستارا

فرماندار بندرآستارا با بیان اینکه طرح سالم‌سازی دریا به‌ منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در فصل تابستان آغاز شده است، گفت: هفت منطقه با ۲۱ نقطه خطرآفرین در سواحل دریای خزر شهرستان آستارا شناسایی شده است و ۳۸ ناجی غریق در این مناطق و طرح‌های ساحلی، آماده حفظ امنیت جان شهروندان و گردشگران هستند.

عنایت رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان آستارا دارای سه طرح ساحلی سفیرامید، صدف و لوندویل با امکانات مناسب است که در طول فصل تابستان میزبان شهروندان و گردشگران از سراسر کشور است.

وی افزود: طرح ساحلی‌های آستارا، دارای امکاناتی از جمله شناگاه زنان و مردان، دوش آب سرد، آلاچیق چوبی دو طبقه، آلاچیق بتنی، اتاقک برای استراحت و اقامت، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، آبخوری، لوازم بازی کودکان، سالن آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۴۰۰ نفر، غرفه صنایع‌دستی و بوفه‌های عرضه مواد غذایی است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه سازه‌ها و پرده‌های برزنتی در محل شنای زنان و مردان در حال نصب است، خاطرنشان کرد: هفت منطقه با ۲۱ نقطه خطرآفرین در سواحل دریای خزر شهرستان آستارا شناسایی شده است و ۳۸ ناجی غریق در این مناطق و طرح‌های ساحلی، آماده حفظ امنیت جان شهروندان و گردشگران هستند.

رضایی‌پور تصریح کرد: همه سال در تأمین حقوق ناجیان غریق با مشکل مواجه بودیم، اما امسال با برنامه‌ریزی دولت سیزدهم، مدیریت ناجیان غریق و پرداخت حقوق آن‌ها به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده است تا این افراد با دریافت به موقع خود با انگیزه بیشتری در سواحل به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال‌احمر، ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و هنگ‌مرزی برای کمک و امدادرسانی به شهروندان و گردشگران در طرح سالم‌سازی دریا مستقر هستند، ادامه داد: به منظور جلوگیری از ورود خودروها و موتورسواران به طرح سالم‌سازی، ۶۰ متر از حریم دریا با سنگ‌های بزرگ مسدود شده است تا شهروندان و گردشگران بتوانند در ساحل با آرامش به استراحت و تفریح بپردازند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ناجیان غریق مستقر در سواحل این شهرستان پنج نفر را از غرق شدن و مرگ حتمی در دریای خزر نجات دادند، گفت: به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود هشدارهای ناجیان غریق را جدی بگیرند و به منظور امنیت جان خودشان پس از تاریک شدن هوا از ورود به دریا و شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 671465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.