صعود سخت دختران جوان ایران به مرحله دوم مسابقات هندبال قاره‌ کهن

تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با پیروزی ۳۹ بر ۳۱ مقابل هند به‌عنوان تیم سوم راهی مرحله دوم رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ و در آخرین مسابقه دور مقدماتی گروه B تیم ملی ایران برابر هند به میدان رفت و علی‌رغم فراز و فرودهای بسیار در طول بازی در نهایت موفق شد با نتیجه ۳۹ بر ۳۱ هند را شکست دهد و با توجه به تساوی بازی ازبکستان و هنگ‌کنگ با چهار امتیاز به‌عنوان تیم سوم به دور بعد صعود کرد تا منتظر نتیجه هنگ‌کنگ و قزاقستان در گروه A باشد.

نیمه نخست این بازی با برتری ملی‌پوشان با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ به پایان رسید. تیم ملی کشورمان در نیمه دوم عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست اختلاف امتیازی خوبی ایجاد کند، به‌طوری که در دقیقه ۱۱ نیمه دوم ۲۴ بر ۱۹ از حریفش پیش افتاد و سپس این اختلاف به ۸ گل و نتیجه ۳۵ بر ۲۷ رسید.

تیم ملی کشورمان در نهایت با نتیجه ۳۹ بر ۳۱ این بازی را به پایان رساند تا با ۴ امتیاز در رده سوم جدول گروه B قرار گیرد تا در مرحله بعد به مصاف تیم چهارم گروه A برود. لازم به‌ذکر است الناز یارمحمدی، دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در پایان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

پیش از این بازی دو تیم چین تایپه و ازبکستان با قضاوت کوبل داوری کشورمان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با تساوی ۳۷ بر ۳۷ به اتمام رسید تا چین تایپه ۵ امتیازی شود و به عنوان تیم دوم به همراه چین صدرنشین به نیمه‌نهایی صعود کند. ازبکستان نیز با این تساوی با سه امتیاز در رده چهارم ایستاد تا در مرحله بعد برای کسب سهمیه مسابقات جهانی با تیم سوم گروه A دیدار کند.

ضمن اینکه در آخرین مسابقات مرحله گروهی و از گروه A کره جنوبی با کویت و قزاقستان با هنگ‌کنگ رودررو می‌شود تا با رده‌بندی این گروه، چهره تیم چهارم این گروه برای مصاف با تیم ملی کشورمان مشخص شود.

به گزارش ایمنا، تیم‌ها فردا استراحت می‌کنند و مسابقات از روز جمعه، شانزدهم تیرماه با برگزاری پنج دیدار از سر گرفته می‌شود. هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از نهم تیرماه به میزبانی هنگ‌کنگ آغاز شده است و تا هجدهم تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 671455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.