آخرین جزئیات محدودیت‌های ترافیکی روز عید غدیر / چالوس یک‌طرفه می‌شود؟

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و رئیس پلیس راهور پایتخت آخرین جزئیات محدودیت‌های ترافیکی روز غدیر کشور و شهر تهران را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سید تیمور حسینی؛ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که به مناسبت عید سعید غدیر خم در تهران و حدود ۵۰۰ شهر دیگر برگزار شود، برگزاری مراسم راه‌پیمایی و جشن عید غدیر خم است و در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی در هر شهر و متناسب با جمعیت پیش‌بینی و بار ترافیکی اتخاذ شده است، افزود: اطلاع‌رسانی در خصوص جزئیات این محدودیت‌ها بر عهده پلیس راهور هر شهر و استان قرار داده شده است؛ لذا تقاضای ما از مردم این است که با اطلاع کامل از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در این روز و رعایت قانون و مقررات، تردد کنند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه مأموران این پلیس در انجام این مأموریت بزرگ با مردم و برگزارکنندگان همراهی خواهند کرد، تصریح کرد: لازم است مردم نیز از تردد با خودرو و موتورسیکلت در مسیرهای راهپیمایی عید غدیر و مسیرهای مرتبط با آن پرهیز کنند.

وی با اشاره به تمهیدات ترافیکی پلیس برای تعطیلات پایان هفته در جاده‌های کشور، ادامه داد: در این خصوص نیز تمهیدات لازم از سوی پلیس راه اتخاذ شده است و احتمال یک‌طرفه شدن محورهای چالوس و هراز در صورت افزایش حجم تردد در ساعات پیک رفت و برگشت وجود دارد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به بازگشایی محور چالوس، خاطرنشان کرد: این محور تا زمان ایمنی کامل بازگشایی نخواهد شد و در همین راستا پاک‌سازی کامل جاده چالوس بعد از وقوع سیل ماه انجام شد. نسبت به ایمن‌سازی نیز اقدام شده و ما با حساسیت بالایی بر این موضوع نظارت داشتیم.

وی اضافه کرد: در نهایت خرابی این محور که بخش اعظمی از آن در محدوده هزار چم اتفاق افتاده بود به صورت کامل پاک‌سازی و اصلاح ترافیکی انجام شد. در حال حاضر حاضر با هیچ انسدادی در این محور مواجه نیستیم و چالوس به طور کامل بازگشایی شده است.

محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی مهمانی ۱۰ کیلومتری تهرانی‌ها در جشن غدیر

سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور پایتخت، اظهار کرد: مسیر اصلی این مراسم در حقیقت مسیر اصلی تهران است که بیشتر مراسم‌های ملی و مذهبی در آن برگزار می‌شود. افراد نیز با این مسیر آشنا هستند و با توجه به اینکه شرایط ترافیکی مناسبی دارد، می‌تواند شهروندان مردم باشد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته شاهد حضور جمعیت بیشتری در این محدوده باشیم؛ لذا پلیس طرح‌های ترافیکی را در نظر گرفته است، به صورتی که از ساعت ۱۴ روز جمعه هرگونه تردد در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری ممنوع و در طول مسیر مبادی ورودی و خروجی در خیابان آزادی بسته خواهد شد. از ساعت ۱۴ روز جمعه نیز اعمال محدودیت کامل در رینگ اصلی خیابان آزادی اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: شب قبل از اجرای مراسم نیز از ساعت ۱۰ شب تردد ناوگان اتوبوسرانی خطوط ویژه متوقف می‌شود تا مسیر در اختیار عوامل اجرایی قرار گیرد. سه رینگ در اطراف محدوده برای پارک خودروها در نظر گرفته شده که شهروندان از طریق رسانه‌ها می‌توانند نزدیک‌ترین محل را برای پارک خودروها انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب مراسم برگزار می‌شود، اما تا حدود ساعت ۲۳ و ۲۴ مردم در مسیر هستند؛ لذا محدودیت‌ها تا زمان حضور شهروندان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 671449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.