طرح فرهنگی غدیرستان در تیران اجرایی می‌شود

شهردار تیران گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت و عید بزرگ غدیرخم، برنامه‌های شاد و متنوع در قالب پروژه فرهنگی غدیرستان به مرحله اجرا خواهد رسید.

سیدمحمدرضا ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت و امامت در سطح شهر تیران اظهار کرد: گرامیداشت این ایام با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی و تبلیغات شهری انجام خواهد شد.

وی افزود: زیباسازی شهر با محوریت اعیاد قربان و غدیر، حال و هوای دیگری به دیار متمدن هفت هزار ساله بخشیده است.

شهردار تیران جشن عید غدیر، همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقه تولید محتوا در فضای مجازی و رویدادهای فرهنگی ویژه کودک و نوجوان را از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر تیران در این دهه دانست و خاطرنشان کرد: به‌منظور توجه به جایگاه ولایت و امامت و تزریق شور و نشاط اجتماعی، برنامه‌های متعدد و جذابی را برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد.

ذاکری ادامه داد: مسابقه پیام‌رسان غدیر با هدف تولید محتوا در فضای مجازی اجرا می‌شود و شهروندان تیرانی با تولید محتوای فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی و بازنشر آن در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: کیفیت مطالب، میزان بازخورد، تعداد مخاطبان، هم‌خوانی مطالب تولیدی با موضوع مسابقه، خلاقیت و نوآوری و سهولت در جست‌وجوی صفحه مجازی از شاخص‌های داوری این مسابقه است. نشانی الکترونیکی شبکه اجتماعی به روابط عمومی شهرداری اعلام شده است و پس از داوری به برترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

شهردار تیران با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی نسل غدیر ویژه کودکان و نوجوان، تصریح کرد: این برنامه برای کودکان و نوجوانان به صورت تخصصی ارائه می‌شود و کتاب به این قشر تقدیم خواهد شد تا نسل جدید با غدیر و پیام آن واقعه مهم آشنا شوند.

ذاکری با بیان اینکه انتقال پیام غدیر به نسل جدید وصیت مؤکد پیامبر اسلام (ص) در روز عید غدیر خم بود، گفت: همایش پیاده‌روی خانوادگی در روز عید غدیر خم برگزار خواهد شد تا فرصتی برای نشاط و شادمانی شهروندان باشد و تیم مدیریت شهری شانزدهم تیرماه در محل برگزاری نماز جمعه در قالب میز خدمت پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به هدیه مدیریت شهری به زوج‌های جوان اظهار کرد: این برنامه به مناسبت هفته ملی ازدواج، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و اجرای قانون جوانی جمعیت اجرا و همزمان با شب عید غدیر تقدیم آنها خواهد شد.

شهردار تیران اضافه کرد: جشن بزرگ غدیر خم در محل میدان معلم با همکاری دیگر دستگاه‌های اداری تحت عنوان جشن «همیشه امیر» برگزار می‌شود و به زوج‌های جوان ساکن شهر تیران که تاریخ عقد آنها در بازه زمانی سی‌ام خرداد تا دهم تیرماه‬ است، به قید قرعه جایزه تعلق می‌گیرد.

کد خبر 671417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.