برنامه هفتم توسعه کمکی به ارتقای جایگاه مدیریت شهری نمی‌‍‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمی‌توان گفت برنامه هفتم توسعه ضد مدیریت شهری است، اما معتقدم کمکی به ارتقای جایگاه مدیریت شهری و افزایش تفویض اختیارات آن نسبت به قبل نمی‌کند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیشتر موارد مطرح شده در شانزدهمین جلسه مدیران شهری و فرماندار با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه هفتم توسعه کشور بود.

وی افزود: به‌دلایلی در دوره قبلی ریاست‌جمهوری، برنامه هفتم توسعه تدوین نشد، لذا دولت سیزدهم با دریافت مجوز، یک‌سال اجرای برنامه هفتم را عقب انداخت تا این برنامه تدوین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان شهریورماه امسال برنامه هفتم توسعه تصویب شود تا بودجه‌ریزی ۱۴۰۳ طبق آن انجام شود که احساس می‌شود تدوین در دولت و تصویب در مجلس با عجله بوده است، در حالی که برنامه توسعه پنج‌ساله کشور باید با دقت تهیه شود.

وی ادامه داد: آن‌چه که مدنظر بوده، این است که چه اتفاقات مثبتی در حوزه مدیریت شهری و اداره شهرها طبق برنامه هفتم رخ می‌دهد؛ با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رصد این موضوع انجام شد.

نورصالحی تصریح کرد: به‌رغم اینکه قائده تدوین برنامه‌های توسعه این است که دولت از شورای عالی استان‌ها در حوزه مدیریت شهری نظرخواهی کند، آنچه که در برنامه هفتم وجود دارد، باعث تحول اساسی در مدیریت شهری نمی‌شود که تلاش کردیم به جزئیات مربوط به حوزه مدیریت شهری بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان گفت برنامه هفتم توسعه ضد مدیریت شهری است، اما معتقدم کمکی به ارتقای جایگاه مدیریت شهری و افزایش تفویض اختیارات آن نسبت به قبل نمی‌کند، چراکه توسعه خدمات و توسعه مدیریت شهری، مورد توجه خاصی نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عمر مسئولیت افراد محدود است اما در مجموع استفاده از ظرفیت اداره شهرها توسط حکومت‌های محلی، موردی است که بهتر از ایران، در سایر کشورها در حال بهره‌برداری است.

وی گفت: انتظار داشتیم از اصفهان به‌عنوان یک کلان‌شهر درباره تأمین آب، زاینده‌رود و مباحث زیست‌محیطی، فرونشست و آلودگی هوای اصفهان مواردی در برنامه هفتم وجود داشته باشد، که با توجه به اینکه «برنامه» ها موضوعات کلان را می‌بیند، این موارد باید به‌عنوان مشکلات کلان انعکاس پیدا کند.

کد خبر 671377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.