مردم سلام؛ این بار از دریچه «محله دهنو»

چهارمین ویژه برنامه «مردم سلام» به منطقه دو اصفهان رسید تا اهالی این منطقه چند ساعتی را با شهردار شهرشان گپ‌وگفت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این بار مقصد ویژه برنامه «مردم سلام» منطقه دو شهرداری اصفهان بود؛ منطقه‌ای حاشیه‌ای در شمال شهر با مردمانی نجیب و خونگرم که در دوران دفاع مقدس دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند.

از طولانی‌ترین خیابان شهر یعنی خیابان امام خمینی (ره) عبور می‌کنیم و به محله دهنو می‌رسیم، محله‌ای که ۱۶۷ شهید برای حفظ کیان این مرز و بوم تقدیم کرده است، محله‌ای که از شهید محصل دارد تا معلم و به حق می‌توان گفت اینجا محله عاشقی است؛ اما حق این مردمان نجیب محله‌ای با امکانات رفاهی و خدماتی باکیفیت است، اما گویا محله رنگ و روی محرومیت دارد.

از خیابان ولی‌عصر (عج) محله دهنو عبور می‌کنیم اما اینجا با همه محرومیت‌ها زندگی جریان دارد، مغازه‌های متنوعی برپا شده و مردمانش سرزنده هستند.

مردم سلام؛ این بار از دریچه «محله دهنو»

به حسینیه انصار الحسین (ع) نزدیک می‌شویم، وارد حسینیه که می‌شویم، لحظه‌های اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل را تداعی می‌کند؛ جمعیت زیادی ورودی حسینیه و حیاط آن جمع شده‌اند و منتظر ورود شهردار هستند اما آذین‌بندی ویژه حسینیه حال و هوای غدیری به فضا داده است.

در این بین یکی از اهالی می‌گوید: «ای کاش حالا که شهردار به این محله آمده مشکل‌مان رفع بشه؛ امیدواریم این آمدن‌ها فقط نمایش نباشد و دردی از مردم درمان شود.»

یکی از کسبه محل هم ادامه می‌دهد: «چند سال است که درخواست تغییر کاربری زمینم را دادم اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است، می‌گویند استانداری باید نظر بدهد اما حالا از شهردار می‌خواهم که به درد ما برسد.»

کم کم به جمیعت حسینیه اضافه می‌شود، صدای گلبانگ اذان در فضا می‌پیچد، شهردار و معاونانش هم از راه می‌رسند و اقامه نماز می‌کنند.

مردم سلام؛ این بار از دریچه «محله دهنو»

پس از اقامه نماز حجت‌الاسلام شیخ عباس محمدی، امام جماعت حسینیه انصار الحسین (ع) دقایقی به فضائل غدیر و ویژگی‌های اخلاقی امام هادی (ع) پرداخت، سپس مداح اهل بیت به مناسبت جشن عید غدیر و ولادت امام هادی (ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

پس از پایان مولودی‌خوانی، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان پشت میکروفن رفت و از اقدامات عمرانی و خدماتی این منطقه سخن گفت: «مدیریت شهری در دوره ششم همواره در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سطح محلات تاکید داشته و بر این اساس از بودجه ۱۶۵ میلیارد تومانی شهرداری منطقه دو در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان آن متعلق به پروژه‌های محله محوری و رفع محرومیت است.»

از شهردار درخواست می‌شود پشت تریبون برود و چند کلامی صحبت کند، اما شهردار اصفهان می‌گوید: اینجا آمده‌ایم تا گوش شنوایی برای درخواست‌های مردم و چشم بینایی برای دیدن معضلات این منطقه باشیم، پس صحبت نمی‌کنم و از اهالی می‌خواهم مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.»

مردم سلام؛ این بار از دریچه «محله دهنو»

- این بار از هر محله یک نماینده انتخاب شده تا درخواست‌ها و مطالبات محله خود را بیان کند، یکی از نبود زمین ورزشی گفت و دیگری از نبود مسجد و فضای سبز، یکی از بافت فرسوده و بیمه ساختمانی و دیگری از آسفالت محله خود سخن گفت.

-آقای شهردار هم قول داد به مطالباتی که در محدوده شهری قرار دارد رسیدگی کند و نتیجه آن را ظرف سه ماه آینده به اهالی این منطقه اعلام کند.

- میز ۱۳۷ نیز در حیاط حسینیه برپا شده بود تا شهروندان برای پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات نوشته شده خود روی فرم‌های مخصوص، شماره پیگیری ارسال شده به تلفن همراه خود را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا از روند اجرای پیگیری‌ها مطلع شوند.

مردم سلام؛ این بار از دریچه «محله دهنو»

- پس از گپ‌وگفت سه ساعته شهردار با اهالی منطقه دو اصفهان اهالی به خصوص مادران شهید این محله و بانوان منطقه که کمتر فرصت صحبت کردند به دست آوردند دور شهردار جمع شدند و از خواسته‌های خود گفتند؛ مادران شهید هم از وضعیت حجاب ابراز گلایه کردند و از شهردار اصفهان خواستند برنامه‌های فرهنگی در این خصوص برگزار کنند. شهردار اصفهان نیز با صبوری به صحبت تک تک آنها گوش و قول مساعدت و پیگیری داد.

- پاسی از شب گذشته است اما هنوز یک روز کاری شهردار به پایان نرسیده، چراکه شهردار به همراه مدیر منطقه دو شهرداری به سمت بازدید از سالن ورزشی حسینیه حرکت کردند…

گزارش از اعظم زمانی

کد خبر 671268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.