ادامه تلاش‌های هیوستون برای سبزسازی حمل‌ونقل

مدیران هیوستون در ایالات متحده آمریکا از ادامه تلاش‌های خود برای سبزسازی حمل‌ونقل خبر داده و مدعی شده‌اند خودروهای الکتریکی بیشتری را خریداری خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان هیوستون به پیروی از طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی که با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ مطرح شده است در نظر دارند تعداد وسایل نقلیه عمومی برقی شهر را افزایش دهند. البته برنامه‌ریزان از خرید خودروهای هیبریدی و وسایل نقلیه عمومی مجهز به باتری ۱۴۰ پلاس تا یک سال آینده برای شهر نیز خبر داده‌اند و این در حالی است که اکنون ۳۳۳ خودروی هیبریدی و ۸۸ وسیله نقلیه عمومی با باتری الکتریکی در ناوگان حمل‌ونقل شهر فعالیت می‌کند.

طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی در هیوستون

عزم خرید خودروهای الکتریکی و هیبریدی برای هیوستون بخشی از رویکرد مبارزه با تغییرات اقلیمی شهر به‌حساب می‌آید که با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بهبود کیفیت هوای منطقه، افزایش تاب‌آوری شهر در مقابل تغییرات اقلیمی و در نهایت تحقق هدف صفر انتشار کربن به تبعیت از توافقنامه پاریس تا سال ۲۰۵۰ اجرا خواهد شد. در این راستا، مدیران در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهای عمومی و وسایل نقلیه غیر اضطراری شهر را با وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی جایگزین کنند که این امر به سهم خود نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا خواهد کرد.

ادامه تلاش‌های هیوستون برای سبزسازی حمل‌ونقل

برنامه‌ریزان هیوستون ادعا کرده‌اند که تحقق تمام اهداف ذکرشده مستلزم مشارکت بخش‌های خصوصی و عمومی است که الکتریکی‌سازی ۵۰ درصد از کل خودروهای شهر را تا سال ۲۰۳۰ به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، مدیران در نظر دارند تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را در سراسر شهر افزایش دهند تا زمینه را برای شارژ سریع و راحت دارندگان این وسایل نقلیه سبز فراهم بیاورند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر ۵۷ ایستگاه شارژ برای خودروهای برقی در هیوستون وجود دارد که قرار است ۱۴۴ مورد دیگر به آن افزود شود، ضمن این‌که مدیران از نصب ۱۵ ایستگاه شارژ تنها در نزدیکی مرکز بهداشت شهر، به عنوان یکی از پرترددترین مناطق شهر، خبر داده‌اند.

کد خبر 671241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.