نیویورک و تورنتو میزبان آلوده‌ترین هوای آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا

تغییرات جوی کره زمین در سراسر جهان، طی هفته اخیر خود را در قالب وقوع آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در سراسر کانادا و البته بارش زودهنگام بادهای و بارش‌های موسمی در هند، نشان داده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، نیویورک و تورنتو میزبان آلوده‌ترین هوای ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استان‌های کانادا در مدت‌زمانی نزدیک به یک ماه میزبان بیش از ۵۰۰ آتش‌سوزی بوده‌اند، تا جایی که شرق این کشور و مناطق غرب میانه و شمال شرق ایالات‌متحده با مه نارنجی رو به قهوه‌ای پوشیده شده است. این مه خفه‌کننده علاوه بر کانادا به شهرهای بزرگ آمریکایی نیز راه پیدا کرده و باعث شده است تورنتو و و نیویورک به‌عنوان آلوده‌ترین مناطق شهری تحت‌تأثیر آتش‌سوزی‌های جنگلی کانادا رتبه‌بندی شوند.

غلظت بالای ذرات معلق در دود حاصل از آتش‌سوزی‌ها باعث شده است که مسئولان بهداشتی به توزیع ماسک در سطح کشور اقدام و به مردم توصیه کنند که تا حد امکان از مراجعه به بیرون از منزل خودداری کنند. از آنجا که تا زمان کاهش دما و آغاز بارش‌های برف و باران آتش‌سوزی‌های جنگلی همچنان ادامه خواهد داشت، انتظار می‌رود بخش‌های بیشتری از ایالات‌متحده درگیر کیفیت پایین هوا شوند.

کره زمین در جهتی مخالف با این شرایط، شاهد بارش زودهنگام باران‌های موسمی سالانه هند بوده است که کل کشور را شش روز زودتر از موعد انتظار فراگرفته، با این حال میزان بارندگی ۱۰ درصد کمتر از میانگین است. بادهای موسمی برای اقتصاد هند بسیار مهم است، زیرا آب مورد برای کشاورزی را تأمین، مخازن و سفره‌های زیرزمینی را پر و از شدت گرمای تابستان کم می‌کند. این بارش‌ها برای محصولات تابستانی و درآمد روستایی ضروری است.

اداره هواشناسی هند پس از کاهش بارندگی در ماه ژوئن، میانگین بارندگی را برای ماه جولای در حد متوسط پیش‌بینی کرده است. وزش به‌موقع بادهای موسمی از نگرانی‌های موجود در مورد تولیدات کشاورزی می‌کاهد و برای کشاورزانی که به‌دلیل زیرساخت‌های محدود آبیاری به‌شدت به باران متکی هستند، سودآور است. با این وجود هند طی چند سال اخیر به‌طور معمول شاهد بارندگی کمتر از حد متوسط بوده است.

منطقه کم‌فشاری که در شمال بریتانیا قرار دارد نیز به‌تازگی منجر به شدت گرفتن بادها شده است که این فشار طی روزهای اخیر در حجم کم به‌سمت شرق اسکاندیناوی تغییر جهت داده و با شدتی بیشتر در سراسر اروپا، به ایجاد باد شدید غربی در سراسر دریای بالتیک منتهی شده است که در تمام طول یک شب وزید.

شهرهای سراسر شمال آلمان و بخش‌های ساحلی شمال شرق اروپا نیز با دریافت هشدارهای باد شدید مواجه بود و سرعت باد در آن‌ها به‌طور گسترده ۳۵ تا ۴۵ مایل در ساعت مشاهده شده است. وزش تندبادها نیز دربعضی بخش‌های ساحلی این مناطق تا ۶۰ مایل در ساعت رسید و به نظر می‌رسد فشار پایین هوا تا اواسط هفته جاری در سراسر اسکاندیناوی باقی بماند، به این ترتیب ممکن است این مناطق با شرایط سخت‌تری مواجه باشند.

کد خبر 671236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.