استفاده رایگان معلولان از اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری یزد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد از رایگان بودن حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری (اتوبوس) برای معلولان خبر داد و گفت: از جمله اقدامات انجام شده مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده در سطح شهر است تا معلولان بتوانند به‌راحتی از امکانات حمل‌ونقلی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی فعالی صبح امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در بازدید از پروژه مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس شهرداری یزد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اهمیت زیادی دارد، مناسب‌سازی تمام فضاهای شهری برای معلولان و افراد نیازمند مناسب‌سازی از جمله سالمندان و زنان باردار است.

وی افزود: در این زمینه اقدامات خوبی از سوی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد انجام شده است تا امکاناتی که این سازمان دارد، تا حد امکان برای این افراد مناسب‌سازی شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه، مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوسی است که به تازگی در سطح شهر نصب شده است تا معلولان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

فعالی یکی دیگر از خدمات در نظر گرفته شده سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد را استفاده رایگان از اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری یزد دانست و تصریح کرد: بر این اساس، معلولانی که دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند و کارت معتبر بهزیستی دارند، می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری (اتوبوس) به صورت رایگان استفاده کنند.

وی مناسب‌سازی اتوبوس‌های شهرداری یزد برای معلولان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد دانست و گفت: در این حوزه تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی مناسب‌تر به معلولان مجهز به رمپ (سطح شیبدار) شده‌اند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعدادی از ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر یزد برای رفاه حال معلولان مناسب‌سازی شود.

کد خبر 671204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.