برگزاری جشنواره «بهیندخت» ویژه دختران دانش‌آموز و دانشجومعلمان در دو سطح ملی و بین‌المللی

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش، اهداف و بخش‌های جشنواره بهیندخت را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رابعه امامی‌رضوی درباره جشنواره ملی «بهیندخت» که با هدف هویت‌بخشی به دختران دانش‌آموز و دانشجو معلمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک ۹ هزار نفر در سطح کشور در این جشنواره شرکت کردند و این جشنواره در روز میلاد حضرت معصومه (س) در استان قم کلید خورد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار سطح دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و دختران دانشجو در دانشگاه فرهنگیان آغاز به کار کرده است، افزود: این جشنواره در دو سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌های خود را ارائه کرده است و دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور که در مدارس ایرانی زیر نظر آموزش و پرورش ایران تحصیل می‌کنند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مقطع ابتدایی به منظور هویت‌بخشی تمدن ایرانی و اسلامی، در دو بخش نقاشی و خطاطی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کردیم. در حوزه نقاشی موضوع آزاد برای دانش‌آموزان ابتدایی داشتیم و در حوزه خطاطی نیز در بحث تمدن ایرانی و اسلامی از حکایت‌ها بهره گرفتیم و یکی از حکایات سعدی را برای خطاطی دختران انتخاب کردیم تا دختران با تمرین و تکرار این خط هویت دخترانه و تمدنی خود را تثبیت کنند.

وی درباره برنامه‌های این جشنواره برای دانش‌آموزان متوسطه، اظهار کرد: برای دانش‌آموزان متوسطه اول در سه بخش برنامه داشتیم. در حوزه هویت‌بخشی در پادکستی با موضوع اینکه «من به اینکه دختر ایرانی هستم افتخار می‌کنم»، کار کردیم. محور دل‌نوشته با موضوع «زمزمه‌هایی با حضرت معصومه (س)» و عکس برای یک دختر شهید نیز داشتیم. در متوسطه دوم با توجه به شعار سال که رشد تولید و مهار تورم است، در زمینه کارآفرینی برنامه‌ریزی کردیم، به‌طوری که دختران یکی از برنامه‌های خود در این حوزه را که به تولید رسیده است، ارائه دهند. بخش دوم نیز در حوزه ویدئوکست با محور خانواده و خاطرات مدرسه بوده است.

امامی‌رضوی درباره برنامه‌های جشنواره در خصوص دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: برای این دسته از مخاطبان در دو محور ورود کردیم، این شرکت‌کنندگان باید تولید کلیپ در ارتباط با نقش و جایگاه دختران و زنان در جامعه داشته باشند و در بحث ایده‌پردازی و خلاقیت نیز باید با موضوع زنان و دختران ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ نفر تاکنون در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: ابتکار و نوآوری، بومی‌سازی استانی، توجه به ظرافت دخترانگی، جامعه‌پسندی از جمله شاخص‌های برگزیدن شرکت‌کنندگان است، بیشتر شرکت‌کنندگان دانش‌آموزان ساکن در روستاها و شهرستان‌ها بوده‌اند و متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به شبکه شاد از قسمت "رفیق راه" اقدام کنند، اختتامیه این جشنواره همزمان با روز دانش‌آموز، سیزدهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 671007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.