نجات جان ۱۱۲ فرد گرفتار در حوادث و حریق‌های هفته گذشته

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از نجات جان ۱۱۲ فرد گرفتار در حوادث و حریق‌های هفته گذشته خبر داد.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طول هفته گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۸ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اصفهان برقرار و به طور کلی، ۳۳۸ مورد عملیات امدادونجات توسط مأموران عملیاتی این سازمان انجام شده است.

وی افزود: از تعداد عملیات‌های انجام شده در طول هفته گذشته، ۱۳۸ مورد حریق و آتش‌سوزی و ۲۰۰ مورد حادثه و خدمات ایمنی بوده است و مأموران اعزامی سازمان در مأموریت‌های مذکور موفق به نجات جان ۱۱۲ نفر گرفتار در حوادث و حریق‌های رخ داده شدند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان، اتصالات برقی و تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی منازل را مورد بازدید و بررسی قرار دهند و در صورت وجود نقص یا خرابی، نسبت به رفع عیب اقدام کنند.

وی ادامه داد: افراد دستورالعمل‌های نوشته و ثبت شده برای انشعابات سه‌راهی‌های برق را مد نظر قرار دهند، از اتصال وسایلی از جمله شارژر و سشوار به برق برای طولانی مدت پرهیز، در مواقع مواجهه با حریق، خونسردی خود را حذف و با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس حاصل کنند.

باقری با تاکید بر لزوم اشراف افراد بر آدرس محل حادثه و گزارش مورد حادثه به سامانه ۱۲۵، گفت: بلافاصله پس از گزارش حادثه به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مأموران امدادی از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه متعاقب ارائه اطلاعات هر چه بیشتر از حادثه و محل آن، سرعت فعالیت نیروهای اعزامی افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: در طول هفته گذشته ۴۷ مورد استقرار اطفائیه در نقاط حساس و پر تردد شهر و ۹۳ مورد گشت ایمنی توسط نیروهای ایستگاه‌های ۲۷ گانه سازمان در راستای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و با هدف افزایش مدت سرعت امدادرسانی و جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی به شهروندان، انجام شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اولویت‌بندی و ارزیابی ریسک نقاط مخاطره‌آمیز شناسایی شده، افزود: شناسایی، ارزیابی و اولویت‌بندی این نقاط همواره استمرار دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان نسبت به تهیه و نگه داشتن خاموش‌کننده در منازل و خودروهای خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، جهت ارائه آموزش‌های ایمنی لازم به شهروندان آماده است.

کد خبر 670999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.