نقش هوش مصنوعی در بهبود حمل‌ونقل عمومی پساکرونا در یوجین

مدیران یوجین در ایالات متحده آمریکا بهره‌گیری از هوش مصنوعی را بهترین رویکرد برای بهبود حمل‌ونقل عمومی پساکرونا می‌دانند و در تلاش هستند از طریق این فناوری به ارائه خدمات بیشتر و کارآمدتر در بخش جابه‌جایی شهری بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس‌های حمل‌ونقل سراسر دنیا در تلاش هستند رویکردهایی اثربخش را برای بهبود وضعیت جابه‌جایی پساکرونا بیابند و به نظر می‌رسد که به‌تازگی به فناوری‌ها، به‌ویژه هوش مصنوعی، برای این منظور روی آورده‌اند. شواهد حاکی از آن است که نرم‌افزارهای هوشمند به محبوبیت بسیار بالایی میان مدیران شهرهای جهان برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل دست پیدا کرده‌اند، چرا که از قابلیت استفاده راحت برای تردد برخوردار است، ضمن این‌که می‌توانند اهمیت وسایل نقلیه را به عنوان خدمات ضروری شهری میان شهروندان افزایش دهند. از آن‌جا که شرایط دنیای امروز بسیار متفاوت با جهان پیش کرونا است، مدیران در تلاش هستند بهره‌گیری از فناوری‌ها را در رأس اهداف خود برای ارائه خدمات قرار دهند که حمل‌ونقل نیز از این امر مستثنی نیست و طی سه سال گذشته، متأثر از رویکردهای هوشمند به‌خصوص بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تحولات بسیاری را تجربه کرده است.

نقش هوش مصنوعی در بهبود حمل‌ونقل عمومی پساکرونا در یوجین

بهبود حمل‌ونقل عمومی در یوجین با استفاده از هوش مصنوعی

به عنوان مثال، نرخ رانندگی از طریق وسایل خصوصی در یوجین آمریکا در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرده است که محققان علت این امر را علاوه بر شیوع بیماری کووید -۱۹ و تغییر رفتارهای تردد شهروندان، به افزایش سفرهای آخر هفته مردم برای گذراندن اوقات فراغت در شهرهای پاک‌تر نسبت داده‌اند. در همین راستا، مدیران شهر در تلاش هستند از طریق تجزیه و تحلیل بیشتر گرایش‌های تردد، علت اصلی افزایش گرایش شهروندان به استفاده از خودروهای خصوصی را بیابند و با استفاده از هوش مصنوعی تدابیری برای بهبود عملکرد وسایل نقلیه عمومی و جذب مردم به رفت و آمد از طریق آن‌ها ارائه دهند. در واقع درک نیازهای مردم از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت شده در سنسورهای هوش مصنوعی مدیران یوجین را به اعمال اقدامات مناسب در رفع آن‌ها سوق خواهد داد که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در افزایش گرایش شهروندان به تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی ایفا کند و مزایای بی‌شماری نظیر کاهش انتشار کربن ناشی از تردد خودروهای عمومی را برای شهر به ارمغان بیاورد. برنامه‌ریزان یوجین بر این باور هستند که فناوری می‌تواند به عنوان ابزاری بسیار کارآمد برای طراحی سفر مورد استفاده قرار گیرد و در به حداقل رساندن موانع موجود برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی سهیم باشد.

علاوه بر این، مدیران یوجین در نظر دارند از فناوری، به‌ویژه هوش مصنوعی قابلیت پرداخت هزینه سفر را به‌طور آنلاین برای شهروندان فراهم بیاورند، ضمن این‌که تسهیل تردد از طریق خودروهای عمومی برای افراد دارای ناتوانی جسمی در رأس اهداف آن‌ها برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی در جابه‌جایی شهری قرار دارد.

کد خبر 670695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.