۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
«UFO» از شایعه تا واقعیت!

برای بسیاری از کشورهای جهان، نگرانی اصلی در مورد بشقاب پرنده‌ها، بازدید یا تهاجم بیگانگان فضایی نیست، بلکه بیشتر یک نگرانی ژئوپلیتیکی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به ماجرای بشقاب پرنده‌های نظامی (UFO) پرداخت و نوشت که اغلب اطلاعات درباره «پدیده‌های هوایی ناشناس» به صورت محرمانه باقی مانده است و در اغلب موارد توضیح مناسبی درباره مشاهدات و گزارش‌های مربوط به این بشقاب پرنده‌ها ارائه نمی‌شود. در حال حاضر، به نفع دولت ایالات متحده نیست که اطلاعات بیشتری درباره این رخدادها منتشر کند.

در این گزارش آمده است که یوفوها (UFO) یا همان پدیده‌های هوایی ناشناس، دهه‌ها و حتی قبل از آن‌که پرونده‌های ایکس و مجموعه تلویزیونی «منطقه گرگ و میش» این پدیده را وارد رسانه‌های جریان اصلی کنند، یک منبع جذاب به حساب می‌آمده‌اند.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون مقام‌های دولتی می‌گویند که بسیاری از «مشاهدات» این بشقاب پرنده‌ها را می‌توان به «رادارهای» هوابرد، بالن‌های هواشناسی و حتی عملیات‌های محرمانه نظارتی کشورهای دیگر نسبت داد.

«در بسیاری از موارد، پدیده‌های مشاهده شده به‌عنوان «ناشناس» طبقه‌بندی می‌شوند زیرا حسگرها موفق به جمع‌آوری اطلاعات کافی برای یک نسبت‌دهی مثبت نیستند».

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، در بین موارد حل شده برای این پدیده‌های ناشناخته، به نظر می‌رسد که اکثر آن‌ها را می‌توان به یک «زباله فضایی» یا یک فعالیت جاسوسی نسبت داد.

«UFO» از شایعه تا واقعیت!

یک مقام آمریکایی چندی پیش اعلام کرد که مشاهده یوفوها در حال افزایش بوده است. به ادعای وی در حال حاضر، متخصصان پنتاگون در حال بررسی تمام گزارش‌های دریافتی در مورد چنین پدیده‌هایی هستند. این مقام مسئول معتقد است در اصل یوفوها از یک تا چهار متر عرض دارند و نقره‌ای، نیمه شفاف و فلزی هستند.

برای بسیاری از کشورهای جهان، نگرانی اصلی در مورد بشقاب پرنده‌ها، بازدید یا تهاجم بیگانگان فضایی نیست، بلکه بیش از یک نگرانی ژئوپلیتیکی است. آن‌ها به این فکر می‌کنند که این یوفوها متعلق به سایر کشورها یا نهادهای روی زمین باشد که برای نظارت مخفیانه کشورهای دیگر استفاده می‌شوند.

اشیای ناشناخته فضایی ساخته ذهن بشر است

عمران مرادی، پژوهشگر علوم فضایی با بیان اینکه در طول تاریخ گزارش‌های بسیاری در مورد اشیا پرنده و ناشناخته منتشر شده به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این گزارش‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود و بسیاری اوقات نیز اشتباهات فردی باعث آن می‌شود؛ سیاره زهره بعد از خورشید و ماه یکی از درخشان‌ترین اجرام آسمان است و زمانی که ابر از کنار آن عبور می‌کند، افرادی که این سیاره را نمی‌شناسند، تصور می‌کنند یک شیء ناشناخته را مشاهده کرده‌اند یا در زمانی ماهواره‌های مخابراتی، ایستگاه فضایی بین‌المللی یا یک شهاب از آسمان عبور می‌کند برخی آن را به فرازمینی‌ها نسبت می‌دهند.

وی می‌افزاید: دسته‌ای از گزارش‌ها بسیار مشکوک و جدی است به طوری که حتی هواپیماها آن‌ها را ردگیری کرده و گزارش آن را ثبت کرده است، اما اینکه اشیای رؤیت شده ماهیت فضایی دارد یا خیر هیچ‌گاه اثبات نشده است و به احتمال بسیار زیاد ساخت دست بشر است؛ یعنی کشورهای پیشرفته پرنده‌هایی تولید کرده و تکنولوژی آن را مخفی نگاه می‌دارند تا برای مقاصد مختلفی استفاده کنند.

این پژوهشگر علوم فضایی تصریح می‌کند: احتمال اینکه این دسته از اشیا ساخته دست بشر است و گاهی به مقاصد مختلف از آن استفاده می‌شود بسیار زیاد است زیرا تا به امروز هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر وجود پرنده‌های ناشناس فضایی نیست و سند علمی در این رابطه وجود ندارد.

مرادی در رابطه با سیگنال‌های فضایی مرموز می‌گوید: یکی از فعالیت‌های کنونی بشر رصد متوالی فضا برای دریافت سیگنال‌های هوشمند است تا اگر تمدنی وجود دارد آن را بیابد، اما در این زمینه نیز هیچ سیگنال هوشمندی از فضا دریافت نشده است؛ البته برای دریافت این سیگنال‌ها به تکنولوژی‌های بسیار پیچیده‌ای نیاز است.

وی خاطرنشان می‌کند: ما به طور مرتب سیگنال‌های رادیویی از اجرام آسمانی دریافت می‌کنیم زیرا اجرام آسمانی به غیر از تابش نور در ناحیه رادیویی نیز تابش دارد، اما اینکه ما بتوانیم سیگنال‌هایی دریافت و از دل آن‌ها داده موردی به دست آوریم کار بسیار سختی است و تا به امروز هیچ سیگنال و مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد.

«UFO» از شایعه تا واقعیت!

این پژوهشگر علوم فضایی تصریح می‌کند: با رشد فضای مجازی بسیاری از کلیپ‌ها و مطالب در رابطه با موجودات فرازمینی منتشر شده و در ساخت این مطالب به قدری از جلوه‌های علمی و بصری استفاده شده است که افراد فکر می‌کنند یک مسئله علمی و واقعی است؛ هنگامی که با موج عظیمی از مطالب نادرست روبه‌رو می‌شویم باید بسیار مراقبت کنیم و تحت تأثیر آن‌ها قرار نگیریم.

وی در پایان می‌گوید: برای اینکه تشخیص دهیم چه مطلبی درست است کافیست به مراکز و منابع علمی رجوع کنیم و نظر کارشناسان و متخصصان این زمینه را بپرسیم، اطلاعات داخل شبکه مجازی صرفاً واقعیت ندارد.

سیگنال بیگانه یا تداخل رادیویی؟

علیرضا بیات، کارشناس مجموعه فضایی آسمان‌سرای سُها با اشاره به اینکه سه‌شنبه _بیست‌وچهارم خردادماه ۱۴۰۱_ از سمت خبرگزاری‌های چینی اعلام شد که سیگنال‌هایی از تمدن‌های فرازمینی دریافت شده است به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این خبر در یکی از روزنامه‌های دولتی چین منتشر شده بود، اما به سرعت حذف شد و دلیل این کار مشخص نیست.

وی می‌افزاید: با منتشر شدن این خبر توسط روزنامه‌های دولتی، شایعاتی مبنی بر دریافت سیگنال از حیات فرازمینی نیز منتشر شد، اما این مسئله به صورت رسمی تأیید نشد و یکی از مدیران تیم اکتشافی چین، اعلام کرد که سیگنال گزارش شده به احتمال زیاد تداخل رادیویی است.

این کارشناس مجموعه فضایی آسمان‌سرای سُها تصریح می‌کند: مسئله‌ای که درحال حاضر مطرح شده، این است که کشف تمدن بیگانه به صورت قطعی تعریف نشده است و به احتمال بسیار زیاد تداخل رادیویی صورت گرفته است.

«UFO» از شایعه تا واقعیت!

وی خاطر نشان می‌کند: امکان دارد سیستم ماهواره‌ای یا مخابراتی نزدیک تلسکوپ رادیویی بوده باشد که توانسته این تلسکوپ را دچار تداخل رادیویی کند و مانند یک سیگنال بیگانه نمایان شود؛ البته این خبر هنوز در حال بررسی است.

بیات در رابطه با تلسکوپ رادیویی که این سیگنال‌ها را دریافت کرده، می‌گوید: تلسکوپ رادیویی که این سیگنال‌ها را کشف کرد تحت عنوان Sky Eye شناخته می‌شود همچنین با قطری معادل ۵۰۰ متر بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان است.

وی تصریح می‌کند: زمینه فعالیت Sky Eye امواج رادیویی است و تکنولوژی این تلسکوپ به قدری بالا است که اگر یک سیگنال بیگانه از سیاره فراخورشیدی به سمت کیهان گسیل شود آن را شکار کرده و می‌تواند مورد بررسی قرار دهد.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها می‌گوید: موضوعی که درحال‌حاضر مشکل‌ساز شده این است که تاکنون موارد دیگری نیز رخ‌داده و به عنوان تداخل رادیویی گزارش شده است.

وی در پایان تصریح می‌کند: طی پروژه سایوز که در سال ۱۹۷۵ انجام شد بر اثر انفجار الکترومغناطیسی قدرتمند علائمی مشاهده شد که وجود بیگانگان را محتمل ساخت، اما بررسی‌ها بی‌نتیجه بود و عملاً هیچ حیات بیگانه‌ای به صورت رسمی کشف نشد.

کد خبر 670693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.