وقوع حریق در ۳۳ هکتار از مراتع سمیرم / منشا ۹۵ درصد حریق‌ها انسانی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع حریق در ۳۳ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم از ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: حدود ۹۵ درصد حریق‌ها منشأ آن عوامل انسانی بوده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وقوع حریق در سه هکتار از مراتع و گونه زارهای منطقه سهران ونک در شهرستان سمیرم طی امروز، اظهار کرد: این حریق با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت عوامل محلی و پس از چهار ساعت تلاش مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: وزش باد، وسعت و پراکندگی حریق و صعب‌العبور بودن محل به علت قرار داشتن در ارتفاعات سبب طول کشیدن زمان اطفا شده است.

وی درباره وقوع حریق در سه و شش دهم هکتار از مراتع حسن‌آباد بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم، تصریح کرد: پس از دو ساعت تلاش حریق اطفا شد. علت هر دو مورد حریق خطای انسانی شناخته شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه از سال جاری تاکنون بر اثر وقوع حریق در مجموع ۳۳ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم در آتش سوخته است، گفت: خشکی علفزارها، افزایش دما، وزش بادهای گرم و عوامل انسانی از علل حریق شناخته شده که ۹۵ درصد حریق‌ها منشأ آن عوامل انسانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خطرپذیر بودن مراتع منطقه سمیرم و قرار گرفتن در ارتفاعات لازم است سازمان منابع طبیعی کشور ضمن استقرار بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش در منطقه جنوب استان نسبت به تخصیص اعتبار برای تجهیز تیم‌های امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان اقدام کنند.

کد خبر 670650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.