خرید تضمینی گندم از ۵ میلیون تن گذشت/ ۶۷ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: براساس گزارش ۱۰۰ روزه عملیات سراسری خرید گندم از کشاورزان، بیش از پنج میلیون تن گندم به صورت تضمینی از ۳۰۹ هزار کشاورز در سراسر کشور خریداری شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای فروردین ماه تا هفتم تیر سال جاری، بیش از پنج میلیون تن گندم در قالب ۸۸۹ هزار محموله به صورت تضمینی از ۳۰۹ هزار کشاورز در سرتاسر کشور خریداری شده است.

میزان خرید گندم در ۱۰۰ روز آغازین امسال با تحویل ۵ میلیون و ۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان که نسبت به سال گذشته، یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن افزایش داشته است، از رشد بیش از ۲۸ درصدی برخوردار بوده و با واریز ۵۰ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان پول تحویل گندم به حساب کشاورزان، بیش از ۶۷ درصد از مطالبات این پرداخت شده است.

به ترتیب استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۷۱۵ هزار تن، فارس با ۸۰۸ هزار تن، گلستان با ۴۹۸ هزار تن، ایلام با ۲۹۰ هزار تن، خراسان رضوی با ۲۵۲ هزار تن، کرمان با ۲۴۱ هزار تن و کرمانشاه با ۱۶۶ هزار تن بیشترین مقدار خرید گندم را داشته‌اند.

همچنین به ترتیب استان‌های فارس با ۴۱۱ هزار تن، خوزستان با ۳۶۰ هزار تن، ایلام با ۱۱۸ هزار تن، بوشهر با ۱۰۲ هزار تن، لرستان با ۸۴ هزار تن و کرمانشاه و کرمان هر یک با ۷۷ هزار تن، بالاترین میزان افزایش خرید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید؛ به ترتیب استان‌های بوشهر و یزد هر یک با بیش از ۵.۵ برابر، لرستان با بیش از ۲.۵ برابر، کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۲.۵ برابر، فارس با بیش از ۲ برابر و سیستان و بلوچستان با حدود ۲ برابر، بیشترین میزان رشد خرید را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

بنابراین گزارش، در ۱۰۰ روز نخست امسال، بیش از دو سوم مطالبات کشاورزان سراسر کشور پرداخت شده است که در این میان، به ترتیب کشاورزان استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، قم، بوشهر، سیستان و بلوچستان، ایلام و گلستان، از ۷۳ تا ۷۷ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

عملیات عظیم خرید تضمینی گندم که در استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور به تازگی آغاز شده، در بسیاری از استان‌های کشور همچنان ادامه دارد و همزمان، فرآیند گسترده واریز مطالبات کشاورزان از طریق مبادی مربوطه در دست پیگیری است تا نسبت به پرداخت پول خرید گندم از این عزیزان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

کد خبر 670606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.