توقف فعالیت مدارس غیردولتی در صورت منطبق نبودن شهریه‌ها با تعرفه‌های مصوب

رئیس شورای مؤسسان مدارس غیردولتی استان اصفهان با اشاره به رعایت ۹۵ درصدی شهریه تعیین شده وزارت آموزش و پرورش توسط مؤسسان مدارس، گفت: فرایند دریافت شهریه توسط ناظران تعیین شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در برخی موارد منجر به توبیخ یا حتی توقف فعالیت مدرسه غیردولتی می‌شود.

سعید زائری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه براساس قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۹۵، شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مدارس غیردولتی که در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل می‌شود، بالاترین مقام تصمیم‌گیر برای مدارس غیردولتی است، اظهار کرد: مشابه این شورا در سطح استان تشکیل می‌شود که رئیس آن مدیرکل آموزش و پرورش و دبیر آن، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی است و نمایندگان مؤسسان، مدارس غیردولتی، مراکز غیردولتی و برخی از معاونان مدیرکل نیز در این شورا حضور دارند.

وی افزود: در استان اصفهان طی سال گذشته، جلسات منظم این شورا به صورت ماهانه برگزار شده است و سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیردولتی و بررسی برخی مسائل و چالش‌های مناطق و نواحی که به استان ارجاع می‌شود، از جمله وظایف این شورا است.

رئیس شورای مؤسسان مدارس غیردولتی استان اصفهان تصریح کرد: نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی از دیگر وظایف این شورا است که به دو صورت کمی و کیفی انجام می‌شود و ظرفیت نوسازی مدارس، شهریه‌ها، کیفیت آموزش و … از جمله مواردی است که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رعایت ۹۵ درصدی شهریه تعیین شده وزارت آموزش‌وپرورش توسط مؤسسان مدارس، گفت: فرایند دریافت شهریه توسط ناظران تعیین شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در برخی موارد منجر به توبیخ یا حتی توقف فعالیت مدرسه غیردولتی می‌شود.

زائری مدارس غیردولتی را کمک‌حال آموزش‌وپرورش دانست و اظهار کرد: در زمانی که آموزش‌وپرورش با مشکل نیروی انسانی و فضای آموزشی مواجه است، مدارس غیردولتی ۱۵ درصد دانش‌آموزان کشور که عددی بالغ بر دو میلیون دانش‌آموز است را تحت پوشش قرار داده‌اند و از این جهت یاریگر آموزش‌وپرورش هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کیفی‌سازی مدارس غیردولتی افزود: در سال‌های اخیر ابتکارات و اقدامات خوبی در مدارس غیردولتی انجام شده است ولی هنوز با جایی که شایسته آن است، فاصله دارد و به‌همین دلیل، برنامه‌های مختلفی در این زمینه طراحی شده است که اجرایی شده یا به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای مؤسسان مدارس غیردولتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸ درصد دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و به این ترتیب این مدارس، ۱۵۰ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده‌اند.

کد خبر 670575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.