پلاک‌های آبی هوشمند امسال در ۶ منطقه اصفهان نصب می‌شود

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه نصب پلاک‌های آبی هوشمند سال گذشته در مناطق هشت، ۱۰ و ۱۲ انجام شده است و امسال نیز در مناطق یک، سه، چهار، پنج، هفت و ۱۴ شهرداری نصب خواهد شد، گفت: در حال حاضر عملیات نصب این پلاک‌ها در منطقه چهار کلید خورده است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پلاک‌های هوشمند شهر اصفهان اظهار کرد: پلاک‌های آبی به همراه QR هوشمند شهر اصفهان برای تسهیل در ارتباط شهروندان با خدمات ارگان‌های مختلف طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان مبنا در فعالیت‌های شهری و ارائه خدمات به شهروندان به‌طور چشم‌گیری رو به افزایش است، افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات، به زیرساخت اطلاعات مکانی و توصیفی کدهای پستی در شهر وابسته است و کدهای پستی به‌عنوان یک شناسه منحصربه‌فرد در سطح کشور نقش بهسزایی در ایجاد و راه‌اندازی خدمات الکترونیکی دارد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌هایی نظیر نشانی‌یابی، می‌تواند با به‌کارگیری این سرویس‌ها و اطلاعات مکان‌مند پستی، به‌طور مؤثری ارتقا پیدا کند، گفت: بر این مبنا در سال‌های اخیر گردآوری اطلاعات مکانی و توصیفی مرتبط با کدهای پستی و به‌کارگیری آن‌ها در سیستم‌های مکان‌مند به‌طور جدی مورد توجه بوده و اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از تهیه پلاک‌های آبی هوشمند، شهروندان با چالش‌هایی از جمله اطلاع نداشتن از کد پستی صحیح خود، چندشکلی بودن پلاک‌های شهرداری و چهره نامناسب شهر و وجود نداشتن یا آسیب پلاک‌های فرسوده بدون پشتیبانی جهت تعویض روبه‌رو بودند.

فردانی با اشاره به مشخصات پلاک‌های هوشمند تصریح کرد: پلاک‌های آبی شهرداری یک شکل و با فرم یکسان است و به‌واسطه بارکد دوبعدی (QR) هوشمند شده‌اند که امکان اتصال داده‌های ارگان‌های اجرایی مختلف نظیر اداره کل پست، اداره آب، برق، گاز و آتش‌نشانی را جهت ارائه خدمات و انجام امور مربوط به هر ملک بدون مراجعه حضوری در اسرع وقت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اطلاع از کد پستی و آدرس پستی دقیق هر ملک، ایجاد بستری برای اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات خصوصی، شناسنامه‌دار کردن املاک و مستغلات با نصب پلاک آبی و QR هوشمند، همچنین نمایش موقعیت دقیق آن روی نقشه‌های پایه شهر اصفهان همراه با فیلدهای توصیفی پلاک آبی، کد پستی، کد نوسازی، نشانی استاندارد، لینک QR هوشمند و رسته اصلی کاربری، از دیگر کاربردهای پلاک‌های آبی هوشمند است.

پلاک‌های آبی هوشمند امسال در ۶ منطقه اصفهان نصب می‌شود

قابلیت‌های آینده پلاک‌های آبی هوشمند

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه نصب پلاک‌های آبی هوشمند سال گذشته در مناطق هشت، ۱۰ و ۱۲ انجام شده است و امسال نیز در مناطق یک، سه، چهار، پنج، هفت و ۱۴ شهرداری نصب خواهد شد، گفت: در حال حاضر عملیات نصب این پلاک‌ها در منطقه چهار کلید خورده است.

وی با اشاره به کاربردهای احتمالی پلاک‌های هوشمند در آینده گفت: استفاده در تکمیل قسمتی از اطلاعات مورد نیاز سیستم شهرسازی از جمله نشانی استاندارد و شماره پلاک آبی از طریق اسکن QR هوشمند، جهت صدور برخط پروانه، امکان ارائه اطلاعات شهرداری مورد نیاز شهروندان نظیر کد نوسازی و خدمات مرتبط با آن، تکمیل پروفایل شهروندان با ثبت فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز قبل از ارائه خدمات از مزایای این طرح است، همچنین با فراگیر شدن استفاده از QRهای هوشمند پلاک‌های آبی زمینه استفاده از اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات شهری مهیا خواهد شد.

فردانی با بیان اینکه پلاک‌های هوشمند قابلیت استفاده در تمام سامانه‌هایی که به‌نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس‌دهی به شهروندان هستند را دارد، افزود: اتصال به درگاه‌های اینترنتی مراکز خرید و دریافت خدماتی از جمله شارژ کیف پول «اصفهان‌کارت» برای استفاده در فروشگاه‌های کوثر یا سایر فروشگاه‌های بزرگ و امکان دریافت خدمات بر پایه QR هوشمند پلاک آبی برای پرداخت‌های الکترونیکی شهروندان از جمله بلیت اتوبوس داخل شهری، مترو، مراکز تفریحی، اماکن تاریخی از طریق پلاک‌های هوشمند در آینده امکان‌پذیر خواهد شد.

کد خبر 670541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.