راه‌اندازی شرکت توسعه گردشگری زمینه‌ساز درآمدزایی شهرداری است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی‌ شورای اسلامی شهر همدان گفت: راه‌اندازی شرکت توسعه گردشگری ضمن تعریف وظایف مشخص می‌تواند رونق صنعت گردشگری و متعاقب آن درآمدزایی را برای شهر و شهرداری به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شهابی‌نیا امروز _شنبه دهم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای تأسیس شرکت گردشگری شهرداری همدان به دلیل این‌است‌که شرکت‌هایی که در گذشته توسط شهرداری همدان ایجاد شده، خروجی مطلوبی نداشته است.

وی افزود: بعضی تجربه‌های گذشته ناموفق بوده و باعث نگرانی شده است، اما در حوزه گردشگری که از نقاط قوت و ظرفیت‌های بالقوه شهر است باید ریسک‌پذیر بود، چراکه امیدواریم با سرمایه‌گذاری در این حوزه موفقیت به دست آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه گردشگری در همدان این است مدیریت آن در دست بخش دولتی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس در بحث گردشگری به دلیل دولتی بودن و مشارکت ضعیف مردم و بخش خصوصی در این بخش، نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و گردشگری همدان مغفول مانده است.

شهابی‌نیا اضافه کرد: با تأسیس شرکت گردشگری که با سهام‌داری شهرداری همدان شکل خواهد گرفت باید پتانسیل‌های همدان را بالفعل کنیم؛ بخشی از دلیل ماندگاری مسافران در مراکز گردشگری شهرهای موفق، حضور و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه است.

وی گفت: راه‌اندازی شرکت توسعه گردشگری ضمن تعریف وظایف مشخص می‌تواند رونق صنعت گردشگری و متعاقب آن درآمدزایی را برای شهر و شهرداری به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه براساس بند ۶ ماده ۸۰ وظایف شورای اسلامی شهر مبنی بر تشویق و ترغیب مردم پیرامون گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربطافزود: امیدواریم با ایجاد شرکت گردشگری بتوانیم گام‌های ابتدایی را برای این عمل به وظیفه قانونی شورای اسلامی شهر برداریم.

کد خبر 670540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.