ساماندهی ضایعات‌فروشان هرچه سریع‌تر انجام شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نمی‌توانیم شهر را به مرکز فعالیت ضایعات‌فروشان تبدیل کنیم و به منظور حل این معضل، لازم است ساماندهی هرچه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز_ شنبه دهم‌تیرماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری که با موضوع ساماندهی ضایعاتی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان مدتی است در بحث فعالیت ضایعاتی‌ها در سطح شهر گلایه‌های بحق دارند و لازم است با هدف ساماندهی ضایعات‌فروشان تدابیر درستی اندیشیده و کدورت‌های مردمی در اینباره برطرف شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون بند ۲۰ به نوعی در این راستا است، افزود: چندین گزارش و تماس‌های مکرر پیرامون فعالیت ضایعاتی‌ها بوده است و نمی‌خواهیم با وجود مشکلات دیگر فشارهای مضاعفی به این واسطه به مردم وارد و حقوق شهروندی تضییع شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم شهر را به مرکز فعالیت ضایعاتی‌ها تبدیل کنیم و به منظور جلوگیری از این موضوع لازم است، ساماندهی هرچه سریع‌تر انجام شود.

نظری ادامه داد: موفقیتی در عملکرد شرکت بهروب به منظور خریداری پسماند مشاهده نمی‌شود و در این زمینه باید تصمیم درستی اتخاذ و نتایج به جامعه انعکاس داده شود.

منظور از ساماندهی ضایعاتی‌ها شناسنامه‌دار کردن آنها است

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه هدف از ساماندهی ضایعاتی‌ها را شناسایی و شناسنامه‌دار کردن این قشر دانست و تصریح کرد: منظور حذف این گروه نیست، می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین زمین برای ساماندهی ضایعاتی‌ها را پیگیری کرد، چراکه شهرداری تنها عهده‌دار این امر نیست.

وی با بیان اینکه شکایت‌های مردمی پیرامون فعالیت ضایعاتی‌ها در سطح شهر زیاد شده است، اضافه کرد: شهرداری موظف به جمع‌آوری و ساماندهی ضایعاتی‌ها است، اما به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی نیز باید اقداماتی انجام شود با این وجود شهرداری اهتمام جدی در اینباره ندارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: روش‌های جمع‌آوری زباله نیز بر ساماندهی ضایعاتی‌ها مؤثر است و باید برای بیرون گذاشتن زباله‌ها و تفکیک آنها از طریق آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

کد خبر 670527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.