وزارت نیرو برای تامین آب پایدار اصفهان اقدام جدی انجام دهد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان در راستای تامین پایدار آب و احیای زاینده‌رود نیاز به اقدام جدی از سمت وزارت نیرو و مدیریت آب کشور دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات ناشی از کم‌آبی، بروز خسارت‌هایی در بخش کشاورزی، کمبود آب شرب و اینکه مشترکان بسیاری در شهرها و روستاها مواجه با افت فشار آب شرب و کم‌آبی هستند را در استان اصفهان شاهد هستیم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه برای مشکلات ناشی از فرونشست زمین، فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب، خیزش کانون‌های گردوخاک، خشکی مستتر رودخانه، بروز تنش آبی در بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات اقدام جدی و مؤثری از طریق وزارت نیرو صورت نگرفته است، بلکه هر اقدامی نیز با ابتکار استان اصفهان برای تأمین آب در زاینده‌رود پیگیری شده با موانعی همراه بوده و از استان‌های مجاور محکوم شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان که همواره برای کمک‌رسانی به سایر استان‌ها در شرایط سخت پیش‌قدم بوده است، تصریح کرد: در سیل مرداد و بهمن سال گذشته و برف سنگین بیش از ۳۰۰ تیم به همراه ماشین‌آلات سنگین و تانکرهای آبرسان به چهارمحال و بختیاری اعزام شده است، همچنین برای بازگشایی راه‌ها، توزیع اقلام امدادی آبرسانی، رفع کدورت آب به استان‌های همدان، لرستان و یزد اقداماتی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: استان شهیدپرور اصفهان با بیش از ۲۳ هزار شهید، سرداران پر افتخار، جانبازان و ایثارگران، سهم بزرگی در تولیدات صنعتی و کشاورزی و فرآورده‌های سوختی برای سایر استان‌ها و کشور دارد که در این راستا آلودگی‌های جوی بسیاری تحمل می‌کند، از این رو امروز نیاز به اقدام جدی از سمت وزارت نیرو و مدیریت آب کشور دارد تا در راستای تأمین پایدار آب و احیای زاینده رود اقدام کند.

کد خبر 670433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.