با حضور مدیران لایق، کشتی به سمت پیشرفت حرکت می‌کند

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: چه از نظر زیرساختی و چه از نظر نرم‌افزاری باید برخی استان‌ها رصد بیشتری شوند، همچنین افراد لایق ریاست هیئت‌ها را برعهده گیرند تا کشتی ایران به سمت جلو حرکت کند، درواقع هیئت‌ها بازوان اصلی کشتی به‌شمار می‌روند.

رسول جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نایب‌قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات ترکیه اظهار کرد: از نظر من مسابقات ترکیه از سطح پیش‌بینی شده برخوردار نبود. تیم ترکیه با انتخابی درون‌کشوری خود راهی این رقابت‌ها شد و کسانی هم که در این تورنمنت حاضر شدند، نمره قبولی نگرفتند.

وی افزود: اسماعیلی اعجوبه است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ اگر همین امسال به وی فرصت داده شود، قابلیت حضور در تیم ملی را دارد و می‌تواند ستاره باشد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به انتخابات فدراسیون کشتی تصریح کرد: فکر می‌کنم استان‌ها به‌طور مستقیم با فدراسیون در ارتباط هستند و فدراسیون باید از رؤسای هیئت‌ها مطالبه‌گری داشته باشد. چه از نظر زیرساختی و چه از نظر نرم‌افزاری باید برخی استان‌ها رصد بیشتری شوند، همچنین افراد لایق ریاست هیئت‌ها را برعهده گیرند تا کشتی ایران به سمت جلو حرکت کند، در واقع هیئت‌ها بازوان اصلی کشتی به‌شمار می‌روند.

وی ادامه داد: از نظر من میرزایی با توجه به شرایط کرونایی دوران اول ریاست خود و شرایطی که نتیجه آن بود به زیرساخت‌ها رسیدگی کرد و در این امر موفق ظاهر شد. اما همانطور که گفتم عملکرد مربیان باید رصد شود تا در ابتدا وقت بازیکنان تلف نشود و در گام بعدی تبلیغات منفی برای کشتی وجود نداشته باشد. چراکه خانواده‌ها وقتی می‌بینند که فرزندشان پس از مدتی هیچ پیشرفتی نداشته، این خود یک تبلیغ منفی است و علاوه بر اینکه خود بازیکن دل‌زده می‌شود، دیگران هم گمان می‌کنند کشتی بی‌فایده است.

با حضور افراد لایق کشتی به سمت پیشرفت حرکت می‌کند

جزینی پیرامون برخی موارد لازم در خصوص پیشرفت کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: از میرزایی تقاضا دارم به این موارد بیشتر رسیدگی کند و بازخورد بگیرد، همچنین از نظر علم تمرین و تغذیه مربیان را به سطحی برسانند تا بازیکنان در رده‌های سنی مختلف به آنچه که باید دست پیدا کنند.

وی افزود: چهار سال شیوع کرونا برای کشتی تبدیل به فرصت شد، می‌توانم بگویم یکی از استان‌هایی به‌شمار می‌رویم که زیرساخت‌های خوبی داریم و جزو هشت استان برتر کشور هستیم اما به لحاظ نرم‌افزاری بسیار عقب هستیم؛ پیشنهاد من این است تمام تلاش‌ها در چهار سال پیش رو، برای مدال‌آوری باشد. بزرگترین آرمان و هدف، ابتدا باید مدال‌آوری در رده‌های پایه و پس از آن رده‌های جوانان و بزرگسالان باشد اما یک شرط دارد و آن هم رصد شدن مربیان است.

مربی تیم کشتی فرنگی کشورمان در واکنش به صحبت‌های دبیرکل فدراسیون کشتی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان اصفهان تصریح کرد: مهربان لطف بسیاری به من دارد و سال‌هایی که او مربی کشتی آزاد و من مربی کشتی فرنگی بودم، با یکدیگر همکاری خوبی داشتیم. او با توجه به شناختی که از من داشته است این تعاریف را بیان کرده است. جایگاه امروز من به واسطه بیت‌المال است و خود را موظف می‌دانم آنچه را که فراگرفته‌ام خالصانه ارائه دهم.

وی ادامه داد: در هرحال اگر بتوانم کاری در جهت ارتقای مربیان شهرستان‌ها انجام دهم، دریغ نمی‌کنم هرچند همه آن‌ها اساتید من هستند اما می‌توانم تجربه مسابقات بین‌المللی خود را به آن‌ها منتقل کنم.

جزینی در پایان با اشاره به اضافه شدن برخی بازیکنان رده جوانان به اردوی بزرگسالان گفت: دو ماه برای جوانانی که انگیزه دارند، زمان زیادی است و امکان دارد در این زمان پیشرفت کنند؛ در حال حاضر با قاطعیت نمی‌توانم درخصوص اسامی صحبت کنم و تنها امیدوارم بیشترین تعداد نفرات را نه تنها به صورت نمایشی بلکه برای درخشش و کسب پیروزی در اختیار داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، با حمایت و تصمیم باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، رسول جزینی علاوه بر سرمربی‌گری تیم کشتی فرنگی بزرگسالان سپاهان برای حضور پرقدرت در لیگ برتر چند ماهی است در رده‌های پایه نیز فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرده است تا استعدادهای کشتی فرنگی اصفهان شناسایی شوند و زیر چتر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان رشد پیدا کنند.

کد خبر 670179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.