مرزهای در نظر گرفته شده برای تردد زائران اربعین حسینی (ع)

در آستانه فرارسیدن ایام محرم و اربعین حسینی، افراد بسیاری نسبت به اخذ گذرنامه و شرکت در این مراسم اقدام می‌کنند. از مهم‌ترین توصیه‌های مسئولان کشور به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، اقدام به موقع افراد برای اخذ گذرنامه و مدیریت زمان سفر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر ساله با فرارسیدن ایام محرم و اربعین حسینی، انجام اقدامات لازم برای فراهم کردن محیطی امن و دارای رفاه برای زائران حسینی در دستور کار مسئولان کشور قرار می‌گیرد و از جمله این اقدامات می‌توان به در نظر گرفتن مرزهایی مشخص برای تردد زائران و تسهیل در صدور گذرنامه اشاره کرد.

لازم به ذکر است که گذرنامه زیارتی از اول محرم برای متقاضیان سفرهای زیارتی صادر می‌شود و مهم‌ترین ویژگی گذرنامه‌های زیارتی، قیمت پایین آن محسوب می‌شود که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت گذرنامه‌های بین‌المللی را دارا است.

احمد وحیدی؛ وزیر کشور، با اشاره به آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور، اظهار کرد: مشکلی در مرزها نداریم و وضعیت مرزها امن و خوب است. دو مرز در خوزستان و یک مرز در ایلام به همراه مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین از جمله شش مرزی هستند که برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرز سومار نیز برای حمل و نقل وسایل و امکانات پیش‌بینی شده است. در سال گذشته با صدور گذرنامه موقت مشکلی نداشتیم و سال جاری نیز با صدور گذرنامه زیارتی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) مشکلی نخواهیم داشت.

صدور بیش از ۳۸ هزار جلد گذرنامه در اصفهان

سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور؛ رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان اصفهان، اظهار کرد: در خردادماه سال جاری ۳۸ هزار و ۴۱۷ جلد گذرنامه در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: با توجه به نزدیکی به ماه محرم و اربعین حسینی، از اکنون اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای تسهیل در رفت و آمد، صدور گذرنامه و در نتیجه امنیت و آرامش خاطر زائران اربعین در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمادگی کامل این پلیس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی اربعین سال جاری، گفت: زائرانی که مهلت گذرنامه آنها کمتر از شش ماه است، در اسرع وقت به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه، نسبت به تعویض گذرنامه خود اقدام کنند و اخذ گذرنامه را به روزهای اوج مراسم پیاده‌روی اربعین موکول نکنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا برپایی مراسم پرفیض پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) باقی نمانده است، افرادی که قصد دارند در این مراسم شرکت کنند، از اکنون نسبت به صدور یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

کد خبر 670045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.