زیرساخت‌های ترمیم شکاف فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۳ تهران فراهم شود

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت منطقه ۱۳ شهرداری تهران به دلیل عبور اتوبان امام علی (ع) از میان بافت مسکونی، دچار پارگی شده است، لذا باید تدبیری اتخاذ و زیرساخت‌های لازم برای ترمیم شکاف ایجاد شده در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.

سیداحمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در قالب طرح «رصد ۲» پروژه‌های توسعه محلی واگذار شده به مناطق و هزار پروژه دیگر در تک‌تک مناطق بررسی می‌شود، طرح موفقی است.

وی افزود: تمام کمیسیون‌های شورا به جهت اعتباراتی که برای مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها لحاظ کردند، بررسی و نظارت را برعهده دارند که شیوه این فعالیت و گزارشی که در صحن ارائه‌می‌شود، مطلوب و امیدآفرین است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرچه مدت زمان بیشتری از این بازدیدها سپری شود، مسئولان مربوطه پختگی بیشتری برای انجام اقدامات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۳ تهران پروژه‌ها در قالب طرح توسعه محلی به ثمر نشست که این رخداد مبارکی است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درباره انجام این اقدامات در شهرداری ضعیف است، در حالی که این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علوی اضافه کرد: پیرامون پارک سرخه‌حصار و قطب گردشگری آن نواقصی وجود داشت، از این‌رو قسمتی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شد، همچنین یک‌سوم برق مورد نیاز، از نیروگاه خورشیدی این مجموعه تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به فضای سبز و محیا کردن فضایی برای حضور خانواده‌ها همچنین توجه به زیرساخت‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت دارد که در مجموعه سرخه‌حصار محقق شد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: چمن‌های مصنوعی سرخه‌حصار در سال جاری تجهیز خواهد شد و دیگر، چمن‌های فرسوده و غیرقابل استفاده نخواهیم داشت، برای ایستگاه تاکسیرانی نیز قسمتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌هایی باید در آینده برای منطقه ۱۳ پایتخت انجام شود، زیرا بافت این منطقه به دلیل عبور اتوبان امام علی (ع) از میان بافت مسکونی، دچار پارگی شده است، لذا باید تدبیری اتخاذ و زیرساخت‌های لازم برای ترمیم شکاف ایجاد شده در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.

علوی با بیان اینکه منطقه ۱۳ تهران از نظر جمعیت محلات متراکم است، بنابراین برای بهسازی و ایمنی محلات آن باید برنامه تعریف شود، گفت: در حال حاضر با توجه به اعتباری که شورای اسلامی شهر تهران در نظر گرفته، نتایج مطلوبی به‌دست آمده است.

وی اظهار کرد: اتفاق بزرگی که در منطقه رخ داده این است اینکه با اضافه شدن بخشی از فضای مجموعه ساصد و دوشان تپه که حدود هشت درصد مساحت منطقه است، قسمت زیادی به سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، فضای سبز منطقه اضافه می‌شود.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوارم مجموعه دوشان‌تپه نیز در سال جاری به نتیجه برسد و سرانه فضای سبز منطقه ۱۳ افزایش پیدا کند.

کد خبر 669994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.