حزب در تفکر شهید بهشتی از جایگاه والایی برخوردار بود

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: جایگاه حزب در تفکر شهید بهشتی بسیار مهم بود و در این مسیر گام‌های ارزشمندی را برداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضوی نبوی، شامگاه امروز _سه شنبه ششم تیرماه_ در مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اظهار کرد: شهید بهشتی از جمله اندیشمندان بزرگ اسلامی بود و آثار بسیاری زیادی را با محوریت اسلام تألیف کرد، عقلانیت در اندیشه سیاسی او از جایگاه ویژه برخوردار بود.

وی افزود: شهید بهشتی در عالم سیاست اهل مدارا و تساهل بود و پایبند به عدالت بود و برهمین اساس در قانون اساسی جایگاه ویژه این برای اجرای این دومولفه در نظر گرفت. آیت‌الله بهشتی معتقد بود که دین از ظرفیت بالایی برای اداره جامعه برخوردار است که هنوز کشف نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی تاکید کرد: جایگاه حزب در تفکر شهید بهشتی بسیار مهم بود و در این مسیر گام‌های ارزشمندی را برداشت، همین موضوع باعث شد که در طول عمر انقلاب اسلامی نیروهای انقلابی گرد هم آمدند و بسیاری از مسائل کشور از جمله سازندگی، مشکلات داخلی و خارجی را برطرف کردند که این مسیر همواره ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی تمام فعالیت‌های خود را با محوریت مردم و تشکیلات به سرانجام رساند، بر همین اساس در این مسیر سعی کرد با راه‌اندازی مدارس دین و دانش، حقانی و هسته تحقیقاتی حکومت اسلامی کادرسازی نیروهای انقلاب را پیش ببرد.

نبوی اضافه کرد: نقش پر رنگ آیت‌الله بهشتی در تدوین قانون اساسی باعث شد که تلاش‌های بنی‌صدر در مخالفت با اصل ولایت‌فقیه به جایی نرسد، همچنین شهید بهشتی در تأسیس قوه قضائیه و راه‌اندازی تشکیلات روحانیت مبارز، حزب جمهوری اسلامی، اتحادیه دانشجویان نقش به سزایی را ایفا کرد.

وی تاکید کرد: بعد از انتخاب بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور علی‌رغم اینکه برخی مایل به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره اول نبودند، شهید بهشتی با روحیه انقلابی تصمیم بر شرکت حزب جمهوری اسلامی در انتخابات گرفت و در این مسیر با رفع برخی اختلافات بین احزاب باعث شد که نیروهای انقلاب اکثریت کرسی‌های مجلس را کسب کردند و با فرمان امام خمینی (ره) بنی‌صدر را از ریاست جمهوری عزل کردند.

ضرورت تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی برای نسل جوان

رسول حامدیان، دبیر جامعه اسلامی مهندسان اصفهان شامگاه امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی‌نژاد در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اظهار کرد: ششم و هفتم تیرماه سال ۶۰ کشور با دو واقعه روبه‌رو شد که امروز می‌توان با مرور این وقایع انقلاب را بهتر شناخت.

وی افزود: باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت جهاد تبیین، امروز لازم است شهید بهشتی و افکار او برای نسل جوان تبیین شود، زیرا اندیشه‌های شهید بهشتی از اسلام ناب محمدی برگرفته شده است.

کد خبر 669987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.