زنگ خطر گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر

فرماندار گلپایگان گفت: گرایش حوانان به مواد مخدر زنگ خطری برای خانواده‌ها است که باید توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از اعتیاد جوانان به مواد مخدر زنگ خطری برای خانواده‌ها است که باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمار گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر افزایش داشته است، افزود: اگر خانواده‌ای درگیر معضل مواد مخدر شود، رهایی از آن کار طاقت‌فرسایی است، لذا پیشگیری از معضل مواد مخدر هنر است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه معضل مواد مخدر برنامه دشمنان علیه کشورها است، گفت: سیاست ما در دو حوزه مقابله و پیشگیری است که در حوزه مقابله نیروی انتظامی و دادستانی گلپایگان ورود دارند و نتیجه آن افزایش کشفیات است.

عسگریان با بیان اینکه در راه مبارزه با مواد مخدر شهدای زیادی تقدیم شدند، افزود: در شهرستان گلپایگان، ادارات متولی امر از جمله بهزیستی و آموزش‌وپرورش برنامه پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار قرار دادند. سال گذشته ۱۲ جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با ۵۶ مصوبه برگزار شد که ۲۳ مصوبه در زمینه پیشگیری، هشت مصوبه در زمینه مقابله و شش مصوبه در زمینه درمان بود.

وی افزود: امسال پنج جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با ۳۱ مصوبه برگزار شده که ۱۰ مصوبه در حوزه پیشگیری و شش مصوبه در زمینه مقابله با اعتیاد به تصویب رسید.

فرماندار از افتتاح کانون یاری‌گران زندگی در روستای رباط سرخ خبر داد و افزود: سال گذشته طرح یاری‌گران زندگی با محوریت آموزش‌وپرورش رتبه اول استان و ۲۰ رتبه برتر کشور را کسب کرد. در حال حاضر کمپ ترک اعتیاد "طلوع دوباره" به دلیل مشکلاتی که برای مدیران آن پیش آمده فعالیت ندارد، در شهرستان سه مرکز ام‌ام‌تی در حوزه درمان مواد مخدر فعالیت دارد.

افزایش یک درصدی دستگیری‌ها در سال جاری

سرهنگ علی‌اصغر محمدی اظهار کرد: مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه است که تأثیر زیادی در فروپاشی خانواده‌ها و نابودی نوجوانان و جوانان به دلیل گرایش به آن دارد.

وی افزود: مصرف مواد مخدر از نوع تریاک، کوکائین و هروئین و حشیش در بین نوجوانان و جوانان در حال افزایش است، که باعث افزایش سرقت و درگیری، پرخاشگری و توهم شده است که به دنبال آن آسیب‌های دیگری نیز در جامعه ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه متأسفانه جوانان ۱۵ تا ۲۰ سال سن به دلیل کسب تجربه و یا در اثر معاشرت با دوستان نامناسب از مواد مخدر استفاده کرده‌اند، تاکید کرد: خانواده‌ها بهترین نقش بازدارندگی در پیشگیری از اعتیاد دارند.

وی ادامه داد: استفاده از مصرف مواد مخدر عوارض جسمی، روانی، خانواده، اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد و مسائل حاشیه‌ای برای جامعه، و تبعات سنگینی برای حاکمیت ایجاد می‌کند. پلیس به عنوان متولی مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر وظیفه پیشگیری و بازدارندگی دارد و بر مبنای سالم‌سازی، کاهش، پیشگیری و صیانت از خانواده، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده‌فروشان که معضلات سنگینی در جامعه ایجاد می‌کنند، شروع شده است.

محمدی افزود: طرح محله‌محور در قالب "همراهی پلیس با مردم و مردم با پلیس" در راستای ایجاد نظم و امنیت عمومی در محلات دارای معتاد متجاهر آغاز شده است. در شهرستان گلپایگان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در بحث دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر ۴۸ درصد افزایش دستگیری داشتیم.

وی از افرایش ۸ درصدی دستگیری نگهدارنده مواد مخدر در سطح شهرستان خبر داد و ادامه داد: معرفی معتادین متجاهر به کمپ ترک اعتیاد ۱۹ درصد افزایش داشته است. سال ۱۴۰۱ برای پاکسازی مکان‌های جرم ۲۱۸ طرح اجرا شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. در سه ماهه امسال کشف هروئین ۸۸ درصد، کشف شیشه ۱۸ درصد، دستگیری عمده‌فروشان یک درصد، دستگیری خرده فروشان ۶۱ درصد، نگهدارنده مواد مخدر ۵۲ درصد افزایش داشته است، امسال در مجموع دستگیری‌ها یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 669957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.