ناوگان اتوبوس برقی شیکاگو دو برابر می‌شود

سازمان حمل‌ونقل شیکاگو، کلان‌شهری پرجمعیت واقع در ایالت ایلینوی آمریکا، از دو برابر کردن ناوگان اتوبوس‌های برقی شهر به‌منظور ارتقای پایداری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت کلان‌شهر شیکاگو اعلام کرد که در راستای تحقق تعهد خود برای دستیابی به ناوگان اتوبوس‌های صددرصد بدون آلایندگی تا سال ۲۰۴۰، اوایل سال ۲۰۲۵ اتوبوس‌های برقی جدیدی وارد بازار خواهد کرد که کاهش آلاینده‌های هوا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را برای سازمان حمل‌ونقل شیکاگو به‌دنبال دارند. سازمان حمل‌ونقل شهر نیز از برنامه بلندپروازانه خود برای توسعه ناوگان اتوبوس‌های تمام برقی خود با خرید ۲۲ اتوبوس جدید خبر داد.

شیکاگو با دو برابر کردن ناوگان اتوبوس‌های برقی قصد دارد مزایای زیست‌محیطی و بهداشتی ارائه‌شده به جوامع آسیب‌پذیرتر را به‌ویژه برای ساکنان بخش‌های جنوبی و غربی گسترش دهد که به‌طور نامتناسب تحت‌ تأثیر آلاینده‌های مضر قرار دارند. به این ترتیب سازمان حمل‌ونقل شیکاگو از به مرحله اجرا درآمدن یک قرارداد ۲۶.۲ میلیون دلاری برای خرید اتوبوس‌های برقی ۴۰ فوتی خبر داد که شامل خرید ۲۳ اتوبوس برقی استاندارد و امکان خرید حداکثر ۲۵ اتوبوس اضافی می‌شود. هزینه این توسعه از محل کمک‌های مالی دولت فدرال و بودجه سازمان حمل‌ونقل منطقه‌ای شیکاگو به‌منظور کاهش ازدحام و ترافیک، همچنین بهبود کیفیت هوا تأمین خواهد شد و پس از پایان خریدها ناوگان اتوبوس‌رانی شهر در مجموع دارای ۴۷ اتوبوس برقی خواهد بود.

ناوگان اتوبوس برقی شیکاگو دو برابر می‌شود

انتظار می‌رود استقرار اتوبوس‌های برقی جدید نه‌تنها باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر، بلکه به صرفه‌جویی قابل‌  توجهی در هزینه‌های سوخت و تعمیر و نگهداری برای سازمان حمل‌ونقل شیکاگو منجر شود. اتوبوس‌های برقی جدید به صفحه‌نمایش‌های جدید اطلاعات مسافران مجهز خواهد بود که اطلاعات سفر و سایر جزئیات خدمات را نمایش می‌دهد و علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، امکان داشتن سفرهایی روان‌تر و آرام‌تر را برای مسافران فراهم می‌کند.

اداره حمل‌ونقل فدرال آمریکا به‌منظور حمایت از تلاش‌های سازمان حمل‌ونقل شیکاگو برای توسعه محل‌های شارژ این اتوبوس‌های برقی همچنین مبلغ ۲۹ میلیون دلار کمک مالی تعیین کرده است که این بودجه برای بهبود امکانات اتوبوس‌های جدید و افزایش اقدامات ارتباطی و ایمنی آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 669850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.