آخرین جزئیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل و آبگرفتگی اخیر در کشور

طی روزهای گذشته به ۳۵۳ نفر از آسیب‌دیدگان سیل و آبگرفتگی استان‌های مختلف کشور توسط هلال‌احمر امدادرسانی شد، این در حالی است که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در سه استان و وزش باد شدید در شرق و مناطق مرکزی کشور خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۹۳ نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی ۴۸ ساعت گذشته در سه استان کشور خبر داد و اظهار کرد: در عملیات امدادونجات در سیل و آبگرفتگی طی ٤٨ ساعت گذشته سه استان (سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان) نیازمند به خدمات امداد و نجات شدند که در این شهرستان‌ها به شش روستا امدادرسانی شد.

وی افزود: در این مناطق در مجموع به ١٩٣ نفر امدادرسانی، به ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شد و بر اثر سیل و آبگرفتگی در این سه استان یک نفر در (ساردوئیه) فوت کرد.

سرپرست سازمان امداد و نجات تصریح کرد: ١٠ تیم عملیاتی شامل ٤٠ نفر در این عملیات مشغول امدادرسانی بودند و ١٥ دستگاه چادر، ١٢ تخته پتو، ١٨ تخته موکت، ١٠٠ کیلوگرم نایلون، ٥٣ بسته غذایی بین متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۳ استان کشور

همچنین صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در سه استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و مناطق مرکزی کشور خبر داد و اظهار کرد: همچنین بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز -سه‌شنبه ششم تیرماه- در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک رخ می‌دهد، بارش در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال و شرق هرمزگان شدت خواهد داشت و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز -چهارشنبه هفتم تیرماه- در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به‌ویژه در بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی گفت: شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات غرب مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد، در این مدت در شرق به‌ویژه منطقه زابل و مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: روز -چهارشنبه هفتم تیرماه- دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا -شنبه دهم تیرماه- دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، ادامه داد: آسمان تهران فردا -چهارشنبه هفتم تیرماه- کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و روز -پنجشنبه هشتم تیرماه- کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا ششم و هفتم تیرماه اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

امدادرسانی به ۱۶۰ نفر در سیل و آبگرفتگی

پیش‌تر نیز بابک محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به انجام عملیات امدادی در سیل و آبگرفتگی روزهای چهارم و پنجم تیرماه، از امدادرسانی به ۱۶۰ نفر از هم‌وطنان خبر داد.

وی با اشاره به انجام عملیات امدادونجات در سیل و آبگرفتگی افزود: در بازه زمانی ۲۴ ساعته از چهارم تا پنجم تیرماه دو استان کشور از جمله کرمان و هرمزگان، دو شهرستان و دو منطقه شامل دو روستا، نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

سرپرست سازمان امدادونجات تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۱۶۰ نفر امدادرسانی کردند و ۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند، همچنین در این مدت زمان، یک نفر از هم‌وطنان در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت کرمان، جان خود را از دست داد.

وی با اشاره اینکه شش تیم عملیاتی، شامل ۲۶ نفر در این عملیات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: ۱۰ دستگاه چادر، ۱۰۰ کیلوگرم نایلون و ۴۰ بسته غذایی توزیع شد.

کد خبر 669799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.