جنبش «خیابان‌های کامل» اولویت مدیریت شهر انگلیسی

توسعه «خیابان‌های کامل» در نوریچ بریتانیا، مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری برنامه‌ریزان برای افزایش دسترسی تمام شهروندان به فضاهای عمومی در سال جاری خواهد بود. خیابان کامل به منطقه‌ای اطلاق می‌شود که از همه لحاظ، چه از بعد زیباشناسی و چه ویژگی‌های فنی، برای تمام کاربران مناسب‌سازی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نوریچ در انگلستان ادعا کرده‌اند که به‌زودی تعداد خیابان‌های کامل را در سراسر شهر افزایش خواهند داد تا از این طریق دسترسی تمام شهروندان شامل افراد دارای ناتوانی جسمی، سالمندان، کودکان، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را به معابر شهری بهبود ببخشند. این افراد امیدوار هستند که گسترش خیابان‌های کامل در سراسر شهر علاوه بر افزایش دسترسی شهروندان، نقش مهمی در کاهش ترافیک و به حداقل رساندن وقوع سوانح خیابانی ایفا کند، ضمن این‌که به واسطه کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از تردد کمتر وسایل نقلیه موتوری، در بهبود کیفیت هوای شهر نیز اثربخش باشد.

جزئیات طرح خیابان‌های کامل در نوریچ

ایجاد خیابان‌های کامل در نوریچ از طریق اعمال اقدامات متعددی محقق خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خط کشی معابر برای جداسازی محل عبور دوچرخه‌سواران، عابران پیاده، خودروهای خصوصی و وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد و این در حالی است که مدیران ادعا کرده‌اند که خطوط عابر پیاده را در اغلب خیابان‌ها از نو و متفاوت با گذشته طراحی خواهند کرد تا قابلیت دیده شدن آن‌ها را توسط رانندگان افزایش دهند. افزایش پوشش‌های گیاهی در دو طرف خیابان‌ها و همچنین هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی از دیگر اقدامات مدیران نوریچ خواهد بود که قرار است با هدف بهبود تجربه تردد برای شهروندان اعمال شود. اعضای شورای شهر نوریچ ادعا کرده‌اند که بزرگراه‌ها و جاده‌های روستایی مشمول طرح خیابان‌های کامل نخواهد بود و اقدامات جدید تنها در معابر شهری پیاده می‌شود.

رفاه شهروندان در راس مناسب‌سازی خیابان‌های شهر انگلیسی

اقدامات اولیه نوریچ برای توسعه خیابان‌های کامل

مدیران نوریچ پیش از این نیز اقدامات متعددی نظیر تفکیک مسیر دوچرخه‌سواری از سایر مسیرهای خیابان‌ها به وسیله خط‌کشی اعمال کرده بودند که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، نرخ وقوع سوانح خیابانی برای دوچرخه‌سواران پس از این اقدام کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده و همین امر مدیران را به ایجاد فضاهایی در خیابان‌ها برای تردد سایر کاربران نظیر عابران پیاده و افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار سوق داده است.

مدیران نوریچ مدعی شده‌اند که تمام تصمیمات خود را در راستای توسعه خیابان‌های کامل مبتنی بر انجام تحقیقات گسترده اتخاذ خواهند کرد و برنامه‌ای کلی را برای اجرای ۱۰ ساله و ۲۰ ساله پروژه خود در معابر مختلف شهر ارائه خواهند داد. علاوه بر این، در اجرای طرح خیابان‌های کامل شرایط تمام جنبه‌های خیابان‌ها نظیر پیاده‌روها مورد توجه قرار خواهد گرفت و تغییرات جدید مرتبط با وضعیت تمام گوشه و کنارهای خیابان‌ها اعمال خواهد شد، ضمن این‌که تمرکز بر نیازهای مردم هر منطقه در اجرای طرح در اولویت اهداف مدیران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 669773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.