تلاش مدیریت شهری اراک برای ایجاد مجتمع‌های مسکونی در شهر صنعتی

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: در نظر داریم با تثبیت مالکیت شهرداری بر زمین‌های شهر صنعتی و ایجاد مجتمع های مسکونی در این محدوده نسبت به رفع مشکل مسکن در شهر و ایجاد ارزش‌افزوده در املاک خام شهرداری اقدام کنیم.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال شناسایی زمین‌هایی هستیم که ظرفیت سرمایه‌گذاری برای ایجاد محیط‌های مورد نیاز شهر اراک مانند هتل یا مجتمع‌های گردشگری و تفریحی را دارند؛ در نخستین گام یک قطعه زمین ۳۲ هزار متری را در کنار گمرک به تملک شهرداری درآورده‌ایم تا طرح اولیه و ایده خامی که مد نظر داریم را در آن اجرا کنیم.

وی افزود: مصوبه تملک زمینی در محدوده کرهرود برای ایجاد پارک بانوان شماره ۲ را به شهرداری ارائه کردیم تا این پروژه نیز احداث شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در خیابان جوادالائمه حدود ۲۷ پلاک وجود دارد که چنانچه در تملک شهرداری قرار گیرد، این خیابان نیز بازگشایی خواهد شد، از این‌رو توافق‌های اولیه را انجام دادیم و امیدواریم با همکاری مردم این پروژه نیز به سرانجام برسد و معبر جدیدی را برای استفاده مردم در این محدوده ایجاد کنیم.

وی گفت: در راستای به سرانجام رساندن انتقال بعضی صنوف آلاینده و مزاحم به شهرک خودرو نیز کارها با سرعت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم فاز جدید شهرک خودرو را به سرانجام برسانیم و در مرحله بعد با انتقال صنوف آلاینده‌ای که در این زمینه به‌طور عمده در خیابان شریعتی فعالیت دارد، به تعریض این خیابان بپردازیم.

آجرلو خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تثبیت مالکیت شهرداری بر زمین‌های شهر صنعتی و ایجاد مجتمع‌های مسکونی در این محدوده نسبت به رفع مشکل مسکن در شهر و ایجاد ارزش‌افزوده در املاک خام شهرداری اقدام کنیم.

کد خبر 669761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز احمدلو IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    سلام یه پارک درست درمان باید داخل نظم اباد بزنید اون بالا چند تا باغ هست تا تبدیل به خونه یا خشک‌ نشدن لطفا اقدام شود
  • کیوان IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    روبرو پاساژفردوسی یک قطعه زمین خالی هست مثلثی به ابعاد هفصد متر بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری اتفاقا مالک ها فروشنده زمینشان هستند