رصد بارش شهابی را از دست ندهید

به نظر می‌رسد که بهترین زمان مشاهده بارش شهابی June Bootif حدود ساعت ۲۱:۰۰ خواهد بود، زمانی که نقطه تابش هنوز در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاره عطارد روز سه‌شنبه- ششم خردادماه- در گردش ۸۸ روزه خود به دور خورشید، به نزدیک‌ترین نقطه به خورشید (حضیض) در فاصله 0.31 AU از خورشید می‌رسد. سیاره عطارد بر خلاف بسیاری از سیارات، که تقریباً مدارهای دایره‌ای شکل را در اطراف خورشید دنبال می‌کنند و تنها چند درصد فاصله آنها از خورشید در اوج و حضیض متفاوت است، دارای مدار کاملاً بیضوی است.

فاصله سیاره عطارد از خورشید بین ۰.۳۰۷ AU در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به خورشید) و ۰.۴۶۷ AU در اوج (دورترین فاصله از خورشید) متغیر است. این اختلاف، بیش از ۵۰ درصد، بدین معناست که سطح آن در حضیض دو برابر انرژی خورشید نسبت به اوج دریافت می‌کند. سیاره عطارد در وضعیت حضیض سه‌شنبه -ششم خردادماه- از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا در فاصله چهار درجه‌ای از خورشید بسیار نزدیک به خورشید خواهد بود.

بارش شهابی June Bootid را رصد کنید

بارش شهابی June Bootid از ۲۲ ژوئن تا دوم جولای فعال خواهد بود و زمان اوج آن تقریباً سه‌شنبه _ششم خردادماه_ است. در طول این دوره، هر زمان که نقطه تابشی شهاب باران، بالاتر از افق باشد، شانس دید شهاب‌ها بیشتر خواهد بود. از اصفهان، نقطه تابش بارش شهابی June Bootid تمام شب بر فراز افق است، به این معنا که شهاب باران در تمام ساعات تاریکی فعال خواهد بود.

به نظر می‌رسد که بهترین زمان مشاهده بارش شهابی June Bootif حدود ساعت ۲۱:۰۰ خواهد بود، زمانی که نقطه تابش هنوز در بالاترین حد ممکن قرار دارد. در این زمان، شهاب‌ها به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارند و مسیرهای کوتاهی نزدیک به نقطه تابش دارند. در حالی که در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز اصفهان مشاهده خواهد شد و شهاب‌ها با زاویه مایل وارد جو می‌شود. انتظار می‌رود که زمان اوج شهاب باران June Bootid سه‌شنبه -هفتم خردادماه- ساعت ۰۲:۰۰ رخ دهد.

کد خبر 669744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.