برای نخستین‌بار مراسم دعای عرفه در پارک ناژوان برگزار می‌شود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: برای نخستین‌بار مراسم دعای پرفیض عرفه سیدالشهدا(ع) فردا (چهارشنبه) در عرصه پارک جنگلی ناژوان برگزار می‌شود و در این روز غرفه‌هایی برای ایجاد فضایی مناسب جهت استفاده و حضور کودکان و نوجوانان نیز در نظر گرفته شده است.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری مراسم روز عرفه در پارک جنگلی ناژوان اظهار کرد: برگزاری مراسم دعای عرفه سیدالشهدا (ع) برای نخستین‌بار امسال در عرصه پارک طبیعی و جنگلی ناژوان شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه با تعامل و همکاری بین‌بخشی در مجموعه شهرداری اصفهان، ادارات و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری اصفهان و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر اصفهان است، افزود: فرمانداری، شورای هماهنگی تبلیغات شهر اصفهان، ناحیه بسیج امام رضا (ع) و حوزه‌های بسیج زیرمجموعه، شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق در اجرای این برنامه همکاری دارند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه مراسم روز عرفه ناژوان فردا _چهارشنبه هفتم تیرماه_ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود، ادامه داد: محل برگزاری مراسم واقع در میدان سهروردی، ورودی خیابان الفت بعد از شهربازی، میدان گردهمایی (پارکینگ شماره یک) است.

وی با اشاره به سخنرانان و مداحان مراسم روز عرفه در ناژوان تصریح کرد: در این مراسم از حضور حجت‌الاسلام نیلی‌پور بهره‌مند می‌شویم، همچنین مداحان اهل بیت (ع)، اخلاقی، خیامیان و آقاابراهیمیان با مداحی و قرائت فرازهای دعای عرفه مردم را به فیض خواهند رساند.

تدابیر ویژه ناژوان در روز عرفه

قائلی با بیان اینکه برپایی غرفه‌هایی برای ایجاد فضایی مناسب جهت استفاده و حضور کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است که خانواده‌ها بتوانند از دعا بهره کافی را ببرند، ادامه داد: در صدد هماهنگی با شرکت اتوبوسرانی شهر اصفهان هستیم تا بتوانیم از چند نقطه شهر اصفهان برای سهولت رفت و آمد شهروندان چند سرویس اختصاص دهیم.

وی با اشاره به حفظ محیط زیست و فضای طبیعی عرصه ناژوان گفت: پارک جنگلی ناژوان فضایی است که برای حضور شهروندان و گردشگران پیش‌بینی شده است و در طول روز حداقل شاهد حضور ۱۵ هزار نفر در ساعات مختلف برای استفاده از فضاهای ناژوان هستیم و در ایام ویژه و تعطیلات این جمعیت دو برابر می‌شود، همچنین با توجه به زیرساخت‌هایی که در ناژوان وجود دارد برای پارک خودروها پارکینگ‌های مناسب پیش‌بینی شده که محیط را محیا می‌کند تا شاهد کمترین آسیب‌ها باشیم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در این محل برنامه‌های جمعی از جمله برنامه‌های نوروزی که به‌صورت دورهمی برای حضور خانواده‌ها پیش‌بینی شد و ویژه‌برنامه «علی‌گویان» که سال گذشته همزمان با ایام غدیر برگزار کردیم، بنابراین یک زیرساخت نسبی برای این مکان فراهم شده است، ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری وظیفه دارد در زمینه‌های مختلف فضا را فراهم کند و در مقابل انتظار داریم شهروندان در زمان حضور موارد مرتبط با حفظ محیط زیست را رعایت و ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه ناژوان یک تقویم فرهنگی و اجتماعی در اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اصفهان پیش‌بینی شده است، تشریح کرد: ویژه‌برنامه‌های مختلفی از جنس تفریح، گردشگری، سرگرمی و ورزش و سلامت در عرصه ناژوان پیش‌بینی شده است که به فراخور زمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 669653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.