مونترال میزبان بدترین کیفیت هوای دنیا در روز گذشته

گزارش‌ها حاکی از آن است که کیفیت هوای دیروز در مونترال کانادا به بدترین سطح خود رسید و این شهر به عنوان آلوده‌ترین نقطه جهان شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش دود ناشی از آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در سراسر استان کبک در کانادا به ایجاد اختلالات بسیاری در زندگی شهروندان منجر شده است و حتی برگزاری بسیاری از رویدادها را نیز به تأخیر انداخته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که شاخص آلودگی هوا در مونترال در روز یکشنبه به مثبت ۱۰ رسید که این مقدار حاکی از تنفس خطرناک‌ترین هوا توسط مردم شهر است و جالب این‌که مونترال دیروز به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شد که نرخ انتشار گازهای آلاینده در تاریخ آن بی‌سابقه بود. البته محققان ادعا کرده‌اند که شاخص آلودگی هوا در شهر تا چند روز آینده رو به کاهش خواهد گذاشت و به سطح متوسط مرز خطر خواهد رسید.

مدیران مونترال اقدامات متعددی را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در شهر انجام داده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش نرخ هزینه تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد به این امید که عبور و مرور خودروهای خصوصی را در سراسر شهر به حداقل برسانند و از این طریق، انتشار کربن را نیز کاهش دهند. در واقع، شهروندان مونترال در روزهای یکشنبه و دوشنبه تنها با پرداخت یک دلار از تمام انواع وسایل نقلیه عمومی برای عبور و مرور خود بهره گرفته‌اند که این اقدام بخشی از رویکرد شهر در طرح مبارزه با دود هوا در سال ۲۰۰۸ به‌حساب می‌آید که در آن زمان برای بهبود کیفیت هوا در مونترال پیاده شد.

آتش‌سوزی‌های موسمی منشأ آلودگی هوای مونترال

گزارش‌ها حاکی از آن است که کانادا، به‌ویژه استان کبک، از اوایل سال ۲۰۲۳ آتش‌سوزی‌های موسمی بی‌شماری را تجربه کرده است که به ادعای بسیاری از محققان این رویدادها تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت. در واقع تاکنون ۴۵۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های سراسر کشور رخ داده که بسیاری از آن‌ها هنوز مهار نشده و دود حاصل به آلودگی بسیاری از شهرها منجر شده است.

مونترال میزبان بدترین کیفیت هوای دنیا در روز گذشته

کد خبر 669639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.