رصد تحولات فناورانه عرصه‌های دفاعی و امنیتی مهم‌ترین برنامه‌های وزارت دفاع است

وزیر دفاع گفت: رصد تحولات فناورانه و واکاوی آینده عرصه های دفاعی-امنیتی در جنگ‌های ترکیبی مهم‌ترین بخش برنامه‌های ارتقای وزارت دفاع است.

به گزارش ایمنا، امیر محمدرضا آشتیانی پیش از ظهر امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ در نشست راهبردی وزارت دفاع آینده که در دانشگاه مالک‌اشتر برگزار شد، اظهار کرد: وزارت دفاع مسئولیت پشتیبانی تسلیحاتی و تجهیزاتی از نیروهای مسلح را بر عهده دارد و تعامل با مجموعه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان این مأموریت وزارت دفاع را تسهیل می‌کند.

وی اضافه کرد: ودجا نقش بسیار حائز اهمیتی را در تقویت بنیه دفاعی کشور بر عهده دارد و در مسیر بازدارندگی مؤثر تلاش می‌کند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار گرفت و توطئه‌های گوناگون را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: این مسائل کافی بود تا مسیر انقلاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود اما به لطف خدا در همه این قائله‌ها نظام جمهوری اسلامی سربلند بیرون آمد و توانست ایستادگی کند.

وی افزود: انسان‌ها با پدیده‌های مختلفی مواجه هستند و ممکن است بعضی از این رخدادها، وقایع بزرگی باشد. حال این سوال مطرح است که آیا این پدیده‌ها به نفع ما است یا به ضرر ما؟

وزیر دفاع با بیان اینکه ما گاهی اوقات در تشخیص این موضوع دچار مشکل هستیم گفت: هر پدیده‌ای به هر طریق می‌تواند برای عده‌ای خیر و برای عده‌ای مشکل به همراه داشته باشد، بنابراین پدیده‌ها در تعامل با ما ارزیابی می‌شوند.

وی ادامه داد: یعنی اگر ما در مسیر حق و در مسیر تبعیت از آرمان‌های الهی باشیم هر پدیده‌ای که اتفاق بیافتد برای ما خیر در پی خواهد داشت. وزارت دفاع با همین نگاه حرکت می‌کند و دائم رصد می‌کنیم تا از مسیر تبعیت از فرمانده کل قوا خارج نشویم.

امیر آشتیانی گفت: طی دو سال گذشته برنامه‌های ما با یک جهش فوق‌العاده مواجه بوده است. در صادرات ما رشد چهار برابری داشته‌ایم و همه این موفقیت‌ها نشئت گرفته از همین رصد است.

وی افزود: بر همین اساس ما برنامه‌هایی برای ارتقا بیشتر وزارت دفاع تدارک دیده‌ایم. رصد تحولات فناورانه و واکاوی آینده عرصه‌های دفاعی-امنیتی در جنگ‌های ترکیبی مهم‌ترین بخش این برنامه‌ها است. این کار سال‌ها است در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است.

وزیر دفاع تصریح کرد: ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه‌ای ما امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفته است و جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن در همین راستا است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی توسعه توانمندی‌های دفاعی متأثر از همکاری‌های دفاعی در عرصه ملی است. ما باید به سمتی برویم که سرریز توانمندی‌های دفاعی در عرصه‌های غیر نظامی وارد شود و همکاری با وزارت علوم به این حوزه کمک می‌کند.

امیر آشتیانی تصریح کرد: چیزی که می‌تواند مایه اصلی پیشرفت را فراهم کند بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگانی است و با توجه به تحولات حوزه منابع انسانی لازم است تا با برنامه‌ریزی به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: دشمن در سناریو سازی به توان بالایی رسیده است تا بتواند در آینده اقدامی را انجام دهد، ما هم باید تقویت سناریوسازی را دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم زمینه اقدامات آینده را از قبل فراهم کنیم.

کد خبر 669605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.