بهره‌مندی ۲۱ هزار نفر در سال گذشته از خدمات مراکز بازتوانی اعتیاد بهزیستی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از بهره‌مندی ۲۱ هزار نفر در سال گذشته از خدمات مراکز بازتوانی اعتیاد بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین دلبری امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی اعتیاد، اظهار کرد: ۲۱ هزار نفر در سال گذشته از خدمات مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد در استان خراسان رضوی بهره‌مند شدند.

وی افزود: درحال‌حاضر ۷۸ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد در ۲۵ شهرستان در استان خراسان‌رضوی فعال هستند که از این تعداد ۹ مرکز به بانوان و ۶۹ مرکز به آقایان اختصاص یافته است و ارائه خدمت می‌‎کند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین مراجعه‌‎کنندگان به این مراکز اقامتی، در رنج گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال قرار دارند و در سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر از مردان در این رنج گروه سنی به این مراکز مراجعه کردند و ۱۶۸۲ نفر از بانوان از خدمات درمانی این مراکز برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: به‌منظور کمک به خانواده‌هایی که هزینه درمان اعتیاد سرپرست خانواده یا فرزند خود را ندارند، در سال گذشته مبلغ سه میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار در قالب یاری برگ به ۴۳۰ نفر، توسط بهزیستی پرداخت شده است و بالغ بر یک هزار میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه به‌منظور ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته، توسط بهزیستی خراسان رضوی در سال گذشته پرداخت شده است.

دلبری با اشاره به کمپ‌های ماده ۱۵، تصریح کرد: این مراکز اقامتی با هدف بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد تأسیس شده و فعالیت می‌کند و رویکرد اصلی این مراکز، پرهیز مدار با مشارکت گروه‌های همتا و خودیار است.

وی گفت: افراد به‌صورت داوطلبانه به در مراکز شبانه‌روزی مراجعه و در آن اقامت دارند. دوره اقامت فرد بین یک تا حداکثر سه ماه با نظر تیم درمان است. در این مراکز، پزشک، مددکار اجتماعی، روانشناس یا مشاور حضور داشته و با توجه به نظر تخصصی این گروه، خدمات درمانی به افراد ارائه می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: راه‌اندازی دو مراکز اقامتی بانوان در شهرستان‌های تربت حیدریه و قوچان، توانمندسازی معتادان بهبود یافته از طریق پرداخت تسهیلات کارفرمایی، نظارت جدی بر مراکز موجود در راستای ارتقای نحوه خدمت‌رسانی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار معاونت توسعه پیشگیری پیرامون این مراکز است.

کد خبر 669563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.