اصفهانی‌ها باسخاوت‌ترین مردم هستند / انجام بیش از ۲۰۰ پروژه توسط ستاد بازسازی عتبات

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: مردم اصفهان، با سخاوت‌ترین مردم کشور هستند و سند آن آمار شهدای این استان است که از عزیزان خود مایه گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در همایش رحمت واسعه که با حضور خیران استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده علما و بزرگان، عصر حاصر عصر ظهور است؛ اربعین حسینی که در پیش داریم نیز زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲۳ میلیون زائر از سراسر جهان به کربلا آمدند. به فرمایش مقام معظم رهبری، اربعین حسینی زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است و در قبال این معرفت مسئولیتی ایجاد می‌شود که به‌گونه‌ای توسعه و بازسازی عتبات عالیات وظیفه شیعه و به‌نوعی بروز ارادت خود به ائمه است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایطی که به حرمت خون شهدا راه باز شده است، باید دید لازم است صبر کنیم که مشکلات اقتصادی رفع شود و پس از آن برای بازسازی عتبات اقدام کنیم یا خیر.

وی گفت: ۲۳ میلیون زائری که برای اربعین حسینی به کربلا می‌آیند، انتظار دارند که شیعه زیرساخت‌ها و حضور آن‌ها را مدیریت کند و در ۱۵ سالی که اربعین در تابستان قرار می‌گیرد، اگر نبود زیرساخت‌ها باعث ریزش این تعدادتعداد زائران شود، همه مسئول هستیم.

عسکری تاکید کرد: مردم اصفهان، با سخاوت‌ترین مردم کشور هستند و سند آن آمار شهدای این استان است که از عزیزان خود مایه گذاشتند؛ هر کسی که به هر اندازه‌ای کمک کند، در عبادت‌ها نیز سهیم و برای آخرت خود سرمایه‌گذاری انجام داده است، لذا مراقب باشیم که در یوم‌الحسرت، حسرت نخوریم.

وی افزود: وظیفه ما دعوت عزت‌مندانه از شما خیران است و برای بازسازی عتبات از شما دعوت می‌کنیم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان خاطرنشان کرد: هیج عذری از شیعه پذیرفته نیست که در شرایط کنونی و به هر دلیلی کوتاهی کند؛ شما خیران که همیشه در امور خیر پیشتاز بوده‌اید و مقام معظم رهبری نیز بارها تعاریفی را درباره مردم اصفهان گفته‌اند، این مردم برای خود کم هزینه می‌کنند در حالی که در کار خیر دست و دل باز هستند.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات ۱۸ سال پیش توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بنا گذاشته شده است و در این مدت بیش از ۲۰۰ پروژه انجام داده است که از جمله آن ایجاد صحن حضرت زهرا (س) در نجف، صحن امام باقر (ع) در کاظمین و صحن حضرت زینب (ع) در کربلا اشاره کرد.

عسکری با بیان اینکه ۵۰ میلیون دلار حق‌الزحمه طراحی و انجام لاغرسازی ستون‌های حرم امام حسین (ع) بود که مهندسان ایرانی آن را به‌صورت افتخاری انجام دادند، گفت: عاشق و دلباخته این امام همام در بین جهانیان کم نیست، اما این پرچمداری توسط ایران هزینه دارد، زیرا پیشکسوتان و بزرگترها دست به‌خیر هستند.

وی گفت: اینجا جایی است که خیران می‌توانند برای آینده خود، خانواده و جامعه سرمایه‌گذاری کنند؛ باید رویکرد جوانان را به سمت معنویت ببریم و فرهنگ‌سازی زیارت را انجام دهیم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان تصریح کرد: راه رهایی، توجه به فرهنگ عاشورا است و سرمایه‌گذاری در این جهت باقیات‌الصالحات است.

کد خبر 669503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.