ترویج تفکر امید به آینده نیاز به کار فرهنگی دارد

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: ایجاد فرهنگ و تفکر امید به آینده در جوانان کار سنگین فرهنگی طلب می‌کند تا شعار ما می‌توانیم و امید به آینده ارتقا یابد و در عمل محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مرتضی عمومهدی امروز یکشنبه _چهارم خرداد ماه _ در آئین افتتاحیه همایش طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با عنوان طراوت تابستانه، با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال ۱۴۰۱ به مناسبت سالروز تشییع شهدای اصفهان نکات خوبی فرمودند و اصفهان را شهر علم خواندند بنابراین ما هم نباید از علم و دانش جدا و غافل شویم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: ایشان از ظرفیت‌های اصفهان تعریف کردند و آن را مهد هنر و تمدن نامیدند و ادامه دادند ایران اسلامی به اصفهان افتخار می‌کند.

وی گفت: اصفهان شهر هویت جهادی و انقلابی است و مردم این شهر در عرصه‌های مختلف پیش قدم بودند.

عمومهدی افزود: اصفهانی‌ها در هویت جهادی از خط شکنان جبهه و دو لشکر شجاع و همواره در میدان از این استان بودند و معظم له فرمودند اینها سند افتخار اصفهان است و وظیفه مردم اصفهان نگاه‌داشتن این عظمت‌ها است.

به گفته عمومهدی، رسالت مهم دیگر این است که در دوره کنونی دو مکتب در برابر هم هستند، جبهه غرب و جبهه شرق، غرب با لیبرال دموکراسی و شرق با انقلاب اسلامی و این دو در برابر هم قرار گرفته‌اند، لیبرال دموکراسی شعار زیبایی برای غارت کشورهای مختلف دنیا به نفع کشورهای غربی بود که با همین شعار ممالک مختلف را چپاول کردند.

وی اظهار کرد: امروز ۳۵ درصد دارایی‌های مهم دنیا در اختیار ایالات متحده آمریکا است چرا که با همین‌ها مردم سایر کشورها را فریب دادند و چپاول کردند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی باطل‌السحر مکتب منحط غرب بود و با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی تمام برنامه‌ها و فرمول‌های غرب و نظام سلطه را بر هم زد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز غرب را نگران‌کرده و ما باید در ابعاد مختلف پیشرفت کنیم و هر چند دشمن اجازه نمی‌دهد اما ما نباید دست از تلاش برداریم.

عمومهدی تاکید کرد: ناامید کردن مردم و جوانان ایرانی یکی از ابزارهایی است که دشمن در این برهه زمانی به کار گرفته است، اما نکته مهم در نتیجه رهبر انقلاب این بود که برای نزدیک شدن انقلاب اسلامی به اهداف خود باید امیدوار باشیم و ناامیدی را در قشر جوان از بین ببریم.

به گفته وی، ایجاد فرهنگ و تفکر امید به آینده در جوانان کار سنگین فرهنگی طلب می‌کند تا شعار ما می‌توانیم و امید به آینده ارتقا یابد و در عمل محقق شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: رهبر انقلاب سال ۸۵ فرمودند کار فرهنگی برای بقا انقلاب اسلامی سخت است، فکر و اقدام، کار فکری و غنا می‌خواهد و جا افتادن همین پیام‌مهم رهبری است که نیاز به کار فکری و زیربنایی دارد.

وی با بیان اینکه، تابستان پیش رو فصلی طلایی بعد از فتنه و اغتشاشات سال گذشته است، ادامه داد: آخر تابستان باید به اینجا برسیم که اول جهاد تبیین و آگاه‌سازی کرده باشیم و برنامه‌های ما منجر به روشنگری و تبیین جوانان شود.

به گفته عمومهدی، موضوع دوم جهاد، امید آفرینی و سومین موضوع آن خدمت‌رسانی است تا جوان و نوجوان برای خدمت و کمک به دیگران بخیل و خسیس نباشد.

وی تاکید کرد: جهاد فرهنگی و تربیتی در دوران کنونی ضروری‌ترین کار در پایگاه‌های مقاومت بسیج است و کاری جهادی است که قرار است در برابر دشمن انجام شود.

سرهنگ محمد نصر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان در ادامه گفت: دشمن برنامه‌ریزی کرده تا جوان و نوجوان ما را از اسلام و انقلاب جدا کند.

وی گفت: ما می‌خواهیم با کمک همه مردم و مسئولان یک تابستان خوب و با برنامه داشته باشیم و جهاد تبیین را عملیاتی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اظهار اظهار کرد: ایام فرهنگی و دینی متنوعی از دهه ولایت و اعیاد غدیر و قربان تا محرم و اربعین را در پیش داریم و باید با برنامه‌ریزی خوب از این ایام بهره ببریم.

وی گفت: جامعه هدف سنین طرح هفت تا ۲۷ سال هستند و باید روی این گروه سنی متمرکز شویم، توجه ویژه به دانش آموزان و دانشجویان و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد، هیئت‌ها و محلات باید مورد نظر همگان باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان افزود: محصول تولیدی بسیج، جوان مؤمن انقلابی است و باید در کنار سرگرمی و ورزش، برگزاری حلقه‌های قرآنی و صالحین هم در دستور کار باشد تا جوان و نوجوان استفاده کند.

وی با تاکید بر آموزش‌های فرهنگی و سواد رسانه‌ای برای نوجوانان اظهار کرد: آشنایی با سیره شهدا نکته بسیار ارزشمندی است که باید در محلات و مناطق مختلف انجام شود.

کد خبر 669467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.