کلاهبرداری با شگرد تخفیف اجاره منزل به خانواده‌های نیازمند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی تخفیف اجاره منزل به خانواده‌های نیازمند از طریق دریافت بیعانه از متقاضیان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت‌های واسطه‌گر به بهانه اجاره منزل از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد شاکیان در وبگاه‌های واسطه‌گر با آگهی تخفیف اجاره منزل به خانواده‌های نیازمند مواجه شده، برای عقد قرارداد با آگهی‌دهنده تماس گرفته‌اند و سپس وی به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آنها دریافت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها موفق به ملاقات با آگهی‌دهنده نشدند، حتی از پاسخگویی به تماس آنها امتناع و آگهی را حذف کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از مال‌باختگان برآورد شده است، ادامه داد: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی، سرانجام هویت اصلی فرد کلاهبردار به دست آمد و طی هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان برای رهن، اجاره یا خرید و فروش املاک از طریق وبگاه‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند؛ همچنین تبلیغاتی که در وبگاه‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله تخفیف ویژه، بدون واسطه، زیر قیمت یا وعده‌هایی که به بهانه امور خیرخواهانه ارائه می‌شود، گاهی به بهانه کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده یا ارائه کننده خدمات، اقدام به واریز وجه و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

کد خبر 669412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.