کاهش ۷ درصدی جرائم در اصفهان / ۹۴ موتورسیکلت و ۲۰ خودرو توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کاهش هفت درصدی جرایم در اصفهان خبر داد و گفت: حدود ۹۴ موتورسیکلت و ۲۰ خودرو که منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند، توقیف شد.

سرهنگ حسین بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی اجرای طرح ذوالفقار در فرماندهی انتظامی اصفهان، شاهد افزایش ۲۴۵ درصدی دستگیری سارقان تلفن همراه هستیم که بیانگر برخورد به موقع و به هنگام با سارقان تلفن همراه با همکاری شهروندان است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح طی خردادماه در کلان‌شهر اصفهان، موفق به کاهش هفت درصدی جرایم و افزایش ۴۷ درصدی کشف شدیم، افزود: یکی از برنامه‌های ویژه در دست کار مأموران انتظامی کلان‌شهر اصفهان، اجرای طرح امنیت محله‌محور در حدود ۴۵۲ محله است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تأثیر معتمدان و افراد مؤثر محلات در تقویت مبانی امنیتی و امنیت مردم پایه، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص استفاده از ظرفیت خود شهروندان برای تقویت مبانی امنیت، در نظر گرفته شده تا ضمن هم‌افزایی شهروندان با مجموعه انتظامی، شاهد تقویت فضای امن و ایجاد احساس امنیت در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در فرماندهی انتظامی استان، شاهد یک درصد کاهش جرم و ۳۲ درصد افزایش کشفیات در بخش‌های مختلف هستیم که بیانگر افزایش هم‌افزایی شهروندان با پلیس است.

سرهنگ بساطی گفت: در پی اجرای تدابیر فرمانده انتظامی استان در خصوص پاک‌سازی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌هایی که مورد استفاده شهروندان است، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای این مناطق در نظر گرفته شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از زمان ابلاغ طرح مذکور در تاریخ یکم تیرماه در شهرستان اصفهان، توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است، ادامه داد: در این طرح، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌هایی که در طول شب مورد استفاده شهروندان است بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: به واسطه فعالیت کلانتری‌ها، پلیس‌های تخصصی و یگان امداد، با اجرای این طرح در راستای تقویت احساس امنیت شهروندان و برخورد به موقع و قانونمند با مخلان نظم و امنیت، اراذل و اوباش، سارقان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر اقدام خواهد شد.

وی افزود: طی بازه زمانی اجرای چند روزه این طرح، حدود ۹۴ موتورسیکلت و ۲۰ خودرو که منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند، توقیف، ۳۰ خرده‌فروش مواد مخدر و ۱۳ سارق که قصد سرقت داشتند دستگیر شدند.

سرهنگ بساطی با تاکید بر اجرای مستمر تدابیر اندیشیده شده، گفت: تمام کلانتری‌ها در این راستا همکاری خواهد کرد و در بازه زمانی‌های خاص که به خواست خود شهروندان باشد، برخوردهای قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

کد خبر 669411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.